نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 17:25

۵۲ نوع کود مغذی و ریزمغذی در تعاونی روستایی خمین تولید می‌شود

رئیس تعاون روستایی شهرستان خمین از اجرای طرح تولید کود فسفات در این تعاونی خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت بخش خصوصی و یک شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید ۵۲ نوع کودهای تولیدی مغذی و ریزمغذی انجام می‌شود.

علی عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، از انعقاد قرارداد تعاونی روستایی خمین با شرکت توانیر در راستای تولید نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت ۲۰۰ کیلووات ساعت خبر داد و گفت: در صورت فراهم شدن مجوزهای لازم و اخذ تسهیلات این طرح با سرمایه ۷ میلیارد تومان در سال جاری اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین اجرای طرح تولید کود فسفات را از دیگر طرح‌های در دست اجرای تعاونی روستایی شهرستان خمین ذکر کرد و افزود: این طرح با مشارکت بخش خصوصی و یک شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید ۵۲ نوع کودهای تولیدی مغذی و ریزمغذی انجام که در فاز اول این طرح فقط کود فسفات ساده تولید می‌شود.

رئیس تعاون روستایی شهرستان خمین همچنین بیان کرد: در شبکه تعاون روستایی شهرستان خمین، ۱۱ شرکت تعاونی روستایی در قالب یک اتحادیه و ۶ شرکت تعاونی کشاورزی و ۴ تعاونی تولید و یک تعاونی روستای زنان در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند

عبدی گفت: در شبکه تعاون روستایی این شهرستان تعداد ۸ انبار به ظرفیت ۸ هزار تن و ۶ انبار دولتی به ظرفیت ۱۷۵۰ تن وجود دارد.

وی تکمیل غرفه‌های اتحادیه را از اقدامات انجام شده تعاون روستایی شهرستان خمین عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۱۹ باب غرفه به مساحت هزار و ۸۰ مترمربع در حال فعالیت هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1287526

مهمترین اخبار ایران و جهان: