نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 15:00

کاشت محصولات استراتژیک؛ کشور را از واردات بی‌نیاز می‌کند

امام جمعه موقت دهاقان گفت: مسؤولین باید برای کاشت محصولات استراتژیک برنامه‌ریزی دقیق و جدی داشته باشند، وقتی خودمان توان و امکان کاشت این محصولات را داریم، باید برای کاشت آن اقدام کنیم تا نیاز به واردات نباشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، حجت‌الاسلام سید روح‌الله موسوی امام جمعه موقت دهاقان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر دهاقان با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت زهرا(س)  که به عنوان روز ازدواج نام‌گذاری شده است؛  اظهار داشت: مسأله تشکیل خانواده و فرزندآوری باید در بین جوانان  اهمیت داشته باشد، رهبر انقلاب نیز در سال‌های اخیر تأکید زیادی بر این موضوع داشته‌اند. 

وی با اشاره به موانع موجود برای ازدواج جوانان گفت: وجود مشکلات اقتصادی، ازدواج را برای جوانان سخت کرده است؛ اما دولت‌مردان اقدامات خوبی را برای حل مشکلات و موانع پیش‌روی جوانان برنامه‌ریزی کرده‌اند و امیدواریم اقدامات مسؤولین موجب ترویج ازدواج و افزایش جمعیت شود. 

موسوی با اشاره به مسأله تجمل‌گرایی در موضوع جهیزیه و مراسم عروسی گفت: تجمل‌گرایی در تهیه جهیزیه، یک اقدام غلط و ناشایست است و متأسفانه باعث تحمیل بار اقتصادی بر دوش خانواده‌ها می‌شود، وقتی زوج‌ها می‌توانند با یک جهیزیه معمولی هم زندگی خود را آغاز کنند؛ نباید سخت‌گیری شود. 

امام جمعه موقت دهاقان بیان کرد: خیرین می‌توانند علاوه بر سایر موضوعات در تأمین جهیزیه برای زوج‌های کم درآمد نیز نقش‌آفرینی کنند و در این امر پر خیر و برکت سهیم باشند، انتظار داریم خیرین دهاقانی به این موضوع توجه جدی داشته باشند. 

وی با اشاره به مشکل مسکن جوانان افزود: دولت در تلاش برای ساخت مسکن  است و بخشی از این مشکل توسط دولت حل خواهد شد اما در کشور افرادی داریم که خانه‌هایی دارند که کسی در آن سکونت ندارد، انتظار این است که برای کمک به زوج‌های جوان، خانه‌ها با قیمت مناسب به زوج‌های فاقد مسکن اجاره داده شود. 

موسوی در ادامه با بیان این‌که فرهنگ‌سازی برای ازدواج هم اهمیت زیادی دارد گفت:  متاسفانه برخی جوانان و نوجوانان  تحت تأثیر تبلیغات دشمن قرار گرفته‌اند و با این‌که مشکلی از نظر مالی و امکانات ندارند، به ازدواج توجهی ندارند، مسؤولین مربوطه و خانواده‌ها باید برای فرهنگ‌سازی  ازدواج در بین جوانان تلاش کنند. 

امام جمعه موقت دهاقان ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی تصریح کرد: از اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قدردانی می‌کنیم، مسؤولین باید برای کاشت محصولات استراتژیک و مهم برنامه‌ریزی دقیق و جدی داشته باشند، وقتی خودمان توان و امکان کاشت این محصولات را داریم، باید برای آن اقدام کنیم تا نیاز به واردات نباشد. 

وی با تأکید بر این‌که کاشت محصولات گلخانه‌ای نباید بیش‌ از حد انجام شود گفت: محصولات گلخانه‌ای خوب است ولی اگر بیش از حد آمایش سرزمینی انجام شود، خساراتی را بر حوزه آب تحمیل خواهد کرد، همچنین سبب کمرنگ شدن محصولات استراتژیک خواهد شد، مسؤولین شهرستان باید بر این مسأله نظارت لازم را داشته باشند. 

موسوی در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای گفت: خواسته دشمنان این است که ما فناوری هسته‌ای را به طور کلی نادیده بگیریم و مسأله هسته‌ای کاملا از کشور ایران جمع‌آوری شود، در گذشته عده‌ای از دولت‌مردان به اشتباه محدودیت‌هایی را در این حوزه اعمال کردند. 

امام جمعه موقت دهاقان با بیان این‌که انرژی هسته‌ای یک مسأله مهم و استراتژیک است خاطرنشان کرد: موضوع فناوری هسته‌ای صرفا ساخت بمب اتم نیست؛ انرژی هسته‌ای می‌تواند کمک‌های زیادی در عرصه علمی، پزشکی و حتی کشاورزی برای ما داشته باشد.

پایان پیام/۶۳۱۲۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1288670

مهمترین اخبار ایران و جهان: