نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 16:04

سیزدهمین دوسالانه تصویرگری در قم برگزار می‌شود

قم- سیزدهمین دوسالانه تصویرگری با نمایش آثار منتخب در روزهای ۸ تا ۲۲ تیرماه در نگارخانه‌های فرهنگ و سرو برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظم رضوانی ظهر سه شنبه در نشست خبری سیزدهمین جشنواره دوسالانه تصویرگری استان قم در نگارخانه فرهنگ اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بهره‌گیری از ظرفیت‌های انجمن‌های فرهنگی و هنری است.

وی با بیان اینکه انجمن‌ها بازوی توانمند اداره‌کل در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری محسوب می‌شوند افزود: باور داریم اگر انجمن‌ها فعال باشند، برنامه‌های باکیفیتی را می‌توان دنبال کرد و بر همین اساس، جشنواره‌ها، همایش‌ها و دوسالانه‌های مختلفی در قم به همت انجمن‌های هنری در طول سال برگزار می‌شود.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به برگزاری سیزدهمین جشنواره دوسالانه تصویرگری استان قم اشاره کرد و گفت: این رویداد هنری به همت انجمن هنرهای تجسمی استان و با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

رضوانی ادامه داد: هنرهایی همانند نقاشی، گرافیک، نگارگری، کاریکاتور و تصویرسازی و مباحث نظریه هنر زیرمجموعه انجمن هنرهای تجسمی استان قم هستند.

انجمن هنرهای تجسمی جزو انجمن‌های فعال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم محسوب می‌شود

وی با بیان اینکه انجمن هنرهای تجسمی جزو انجمن‌های فعال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم محسوب می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته ۴ نمایشگاه گروهی نگارگران استان قم، نمایشگاه تجسم هنر، نمایشگاه نقاشی خلاق کودک و نوجوان و نمایشگاه نگارگری ثقلین برگزار شد و در سال جاری نیز رویدادهای متنوعی نظیر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پیش‌بینی شده است.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری دوسالانه‌های هنری خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا، تقویم اجرایی جشنواره‌ها دچار اختلال شد اما تلاش می‌کنیم رویدادهای هنری را به صورت منظم برگزار کنیم.

وی گفت: سیزدهمین دوسالانه تصویرگری با نمایش آثار منتخب در روزهای ۸ تا ۲۲ تیرماه در نگارخانه‌های فرهنگ و سرو برگزار می‌شود و از نفرات برگزیده نیز طی مراسمی تجلیل می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313270

مهمترین اخبار ایران و جهان: