نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 11:31

اجرای سه‌هزار متر مربع پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان دیر

بوشهر- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سه هزار مترمربع پروژه بهداشتی‌درمانی در شهرستان دیّر در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر عزیزنژاد صبح دوشنبه در نشست با فرماندار شهرستان دیر اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیازمندی‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان استان را شناسایی و با اولویت نسبت به ساخت آنها اقدام می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر پنج پروژه بهداشتی درمانی در شهرستان دیر در دست ساخت است که با اتمام عملیات اجرایی آنها حدود سه هزار متر مربع به مساحت حوزه بهداشت و درمان این شهرستان افزوده می‌شود.

عزیزنژاد به اعتبارات تخصیصی به پروژه‌های شهرستان دیر اشاره کرد و بیان کرد: اعتبار اولیه برای ساخت این پروژه‌ها حدود ۲۵۱ میلیارد ریال بوده که برای تکمیل و افتتاح این پروژه‌ها با توجه به نوسانات قیمت‌ها به مبلغ حدود ۹۰ میلیارد ریال نیاز است که انتظار می‌رود در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اختصاص داده شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به پروژه‌های در دست ساخت حوزه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: ۲ خانه بهداشت در روستاهای حاجی‌آباد و کُنارترشان با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در زمینی به ترتیب با مساحت ۲۵۰ و ۲۰۰ مترمربع در دست ساخت است که ان‌شاالله در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

پیشرفت ۸۰ درصدی پانسیون پزشکان

وی ادامه داد: پانسیون ۱۲ واحد پزشکان بیمارستان امام هادی (ع) نیز در محوطه این بیمارستان با زیربنا هزار و ۲۰۰ مترمربع و اعتبار اولیه ۷۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال ساخت است که برای تکمیل آن به حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اعلام کرد: برای خرید تجهیزات زیستی پانسیون ۱۲ واحدی پزشکان بیمارستان امام هادی (ع) به اعتباری حدود ۲۰ میلیارد ریال نیاز است.

عزیزنژاد افزود: ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت بردخون با پیشرفت ۷۰ درصد و زیربنا هزار و ۲۷۸ مترمربع و اعتبار اولیه ۷۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن ادامه دارد و برای تکمیل این پروژه به اعتباری حدود ۴۰ میلیارد ریال نیاز است تا ان‌شاالله بتوان در موعد مقرر این ساختمان افتتاح و با تجهیز آنکه اعتباری حدود ۱۵ میلیارد ریال نیاز دارد به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: پایگاه سلامت خیرساز آبدان نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و زیربنا ۱۲۰ مترمربع مراحل ابتدایی ساخت را طی می‌کند و انتظار می‌رود این پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

احداث ساختمان الحاقی سی‌تی‌اسکن

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به ساختمان خیرساز سی‌تی‌اسکن نیز گفت: ساختمان الحاقی سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام هادی (ع) دیّر با زیربنا ۱۸۳ متر مربع و پیشرفت ۷۵ درصدی در دست ساخت است که با تکمیل و تجهیز این ساختمان بخشی از نیازمندی‌های درمانی مردم منطقه مرتفع خواهد شد.

عزیزنژاد با تاکید بر ایجاد و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی درمانی شهرستان دیر عنوان کرد: پانسیون دو واحدی پزشکان آبدان، خانه پزشک مرکز خدمات جامع سلامت بردستان، مجتمع آزمایشگاهی دیر، پایگاه سلامت شماره ۲ شهر دیّر از جمله نیازمندی‌های حوزه بهداشت و درمان شهرستان دیر است که انتظار می‌رود با نگاه ویژه فرمانداری و تخصیص اعتبار لازم عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

اجرای ۱۰ پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز در این نشست یادآور شد: طی دو سال گذشته در دولت مردمی دکتر رئیسی ۱۰ پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان دیّر کلنگ‌زنی، افتتاح و یا روند عملیات ساخت آن در حال اجرا است.

عباس آدمیت‌نسب افزود: ساختمان دیالیز، پانسیون ۱۲ واحدی پزشکان بیمارستان، خانه بهداشت بردخون کهنه، خانه بهداشت الی، پانسیون ۲ واحدی پزشکان آبدان، مرکز خدمات جامع سلامت بردخون، خانه بهداشت حاجی آباد، خانه بهداشت کنارترشان، ساختمان سی‌تی‌اسکن و پایگاه سلامت آبدان از جمله پروژه‌های هستند که طی دو سال گذشته کلنگ‌زنی، افتتاح و یا روند عملیات ساخت آن انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1327370

مهمترین اخبار ایران و جهان: