نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 08:29

پیش‌بینی برداشت 50 هزار تن هلو از سطح باغات چهارمحال و بختیاری

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از 3 هزار و 600 هکتار باغ هلو در استان 193 هکتار نهال و مابقی بارور است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان امسال 50 هزار تن محصول توسط باغ‌داران برداشت شود.

ابراهیم شیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه از ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ هلو در چهارمحال و بختیاری ۱۹۳ هکتار نهال و مابقی بارور است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان امسال ۵۰ هزار تن محصول توسط باغ‌داران استان برداشت شود. 

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عمده محصول هلوی استان دوررس است که از نیمه شهریورماه تا اوایل مهرماه برداشت می‌شود.

وی افزود: امسال از ۱۶۸ هکتار باغات بارور گوجه سبز چهارمحال و بختیاری یک هزار و ۲۰۰ تن محصول برداشت شد.

شیرانی اضافه کرد: هم‌اکنون باغ‌داران استان در حال برداشت گیلاس هستند که پیش‌بینی می‌شود از ۳۰۰ هکتار باغ بارور موجود یک هزار و ۶۷۰ تن گیلاس برداشت شود.

وی بیان کرد: همچنین از ۶۵۰ هکتار باغ بارور زردآلوی چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ تن محصول برداشت شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۱۰ تا ۲۰ درصد باغات انگور و گردوی استان دچار سرمازدگی شد اما نسبت به سال‌های قبل میزان خسارت کم‌تر بود.

وی افزود: ۴۵ هزار هکتار باغ در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و بادام، گردو، سیب، انگور و هلو از عمده محصولات کشت شده در استان است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1326926

مهمترین اخبار ایران و جهان: