نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 12:01

پاپ فرانسیس صدور مجوز برای هتک حرمت قرآن را محکوم کرد

رهبر کاتولیک‌های جهان با ابراز خشم از هتک حرمتِ «قرآن» در سوئد، صدور مجوز برای این اقدام شنیع را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان با اشاره به اینکه اقداماتی مشابه آنچه در سوئد علیه کتاب آسمانی مسلمانان صورت گرفته، خشم او را برانگیخته است، صدور جواز برای هتک حرمت قرآن را محکوم کرد.

پاپ فرانسیس دراین‌باره گفت: به هر کتابی که مقدس انگاشته می‌شود، باید احترام گذاشت و این به معنای ادای احترام به کسانی است که به آن کتاب ایمان دارند. بابت چنین کارهایی، خشمگین و ناراحت هستم.

اظهارات اخیر پاپ، نخستین واکنش رهبر کلیسای کاتولیک به حوادث مرتبط با قرآن‌سوزی در سوئد است.

وی تاکید کرد: صدور جواز برای این هتک حرمت، غیرقابل قبول و محکوم است. نباید از آزادی بیان به عنوان بهانه‌ای برای آزار دادن دیگران سوءاستفاده کرد. رسالت ما تبدیل حس مذهبی بودن به تعامل، اخوت و اعمال حسنه ملموس است.

هفته گذشته، مردی در استکهلم، پایتخت سوئد در اقدامی شنیع یک جلد از مصحف شریف را پاره کرد و به آتش کشید؛ هتک حرمتی که برای اولین بار نبود و کشورهای زیادی بلافاصله آن را قویا محکوم کردند.

پلیس سوئد گرچه اخیرا چندین درخواست برای تجمعات جهت هتک حرمت قرآن را رد کرده اما دادگاه‌های این کشور همواره رای پلیس را رد و آن را مخالف آزادی بیان توصیف کردند!

گروهی متشکل از ۵۷ کشور اسلامی دیروز(یکشنبه) اعلام کردند که برای جلوگیری از وقوع چنین اقدامات توهین‌آمیزی علیه قرآن، اقدامات جمعی ضروری بوده و باید برای متوقف کردن نفرت‌پراکنی علیه مذهب، از قوانین بین‌المللی بهره برد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1327470

مهمترین اخبار ایران و جهان: