نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 16:15

احتمال دارد مفقودان جاده کرج-چالوس در تونل ۲ گرفتار شده باشند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز، با بیان اینکه همچنان جست‌وجو برای یافتن مفقودین جاده کرج-چالوس ادامه دارد، گفت: باتوجه به اینکه خودرو مفقودین در محدود تونل ۲ پیدا شده است، احتمال می‌دهیم افراد نیز در این مسیر گرفتار شده باشند.

محمد باقر خلفی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص وضعیت فعالیت و امداد رسانی جمعیت هلال احمر در جاده چالوس، گفت: روز پنج‌شنبه ۱۸ خردادماه باتوجه به گزارشی که از منطقه حوالی ساعت ۱۷ ارسال شد، متوجه شدیم برخی از مسیرها دچار آبگرفتگی و انسداد شده است.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های هلال احمر باتوجه به هشدار سطح نارنجی آماده باش بودند، افزود: ۵تیم به منطقه اعزام شد که علاوه بر آن ۲تیم پشتیبانی از کرج اعزام شدند.

خلفی بیان کرد: جمعا ۶۴ نیرو امدادی، ۱۷ دستگاه آمبولانس و امداد و نجات در منطقه بودند. 

وی با اشاره به اینکه در لحظات اولیه داوطلبان هلال احمر و امدادگران با کمک مردم و بسیج ۱۹ مصدوم را از آب نجات دادند، تصریح کرد: ۶ نفر به مراکز درمانی منتقل که روز بعد ترخیص شدند و ۱۳ نفر در اتوبوس آمبولانس به صورت سرپایی مداوا شدند‌.

خلفی با بیان اینکه حدود هزار و دویست خودرو محبوس شده و باتوجه به آبگرفتگی امکان تردد نبود، افزود: در دو ساعت اول ۵۲۶ نفر از مردم را به نقاط امن انتقال دادیم و سه ساعت بعد اوتوبوس‌های که شهرداری هماهنگ کرده بود از دو نقطه شمالی و جنوبی منطقه مردم را به کرج منتقل کردیم. 

وی بیان کرد: تعدادی از مردم باتوجه به اینکه در منطقه‌ای گرفتار شده‌ بودند که شرایط سخت‌تر بود و تعدادی از رانندگانی که در کنار ماشین‌های خود مانده بودند با هماهنگی اداره کل راهداری یک مسیر به صورت موقت در کوه ایجاد شد که تا ظهر جمعه همه مسیر پاکسازی شد. 

خلفی با بیان اینکه تا الان هیچ‌گونه فوتی نداشته‌ایم، گفت: تنها دو مفقودی داریم که احتمال می‌دهیم در محدود تونل ۲ باشند باتوجه به اینکه ماشین در آنجا پیدا شده است.

وی با اشاره به اینکه از همان لحظات اولیه تیم‌ها کار خود را برای پیدا کردن دو مفقودی شروع کردند، گفت: باتوجه به اینکه حجم سیل، آوار و میزان خاک و سنگی که پایین سقوط کرده بسیار بی سابقه و زیاد بود تا الان چیزی کشف نشده اما همچنان در حال جست‌وجو هستیم.

خلفی در خصوص گشت‌زنی تیم‌ها برای دو مفقودی، گفت: به هیچ وجه پایان عملیات اعلام نکردیم و همچنان جست‌وجو ادامه دارد تا خانواده‌ها را از چشم انتظاری در بیاریم و یک نتیجه‌ای حاصل شود.

وی افزود: تا زمانی که جاده به طور ایمن توسط اداره راه و پلیس راه اعلام رسمی نشده از تردد در این جاده خودداری کنند.

خلفی در خصوص تجهیزات، گفت: خوشبختانه تجهیزات و امکانات کامل است اگر نیاز شد می‌توانیم کمک بگیریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1293270

مهمترین اخبار ایران و جهان: