نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1403 - 17:12

بارش‌های بهاری و امیدواری کشاورزان اربیلی

بارش‌های بهاری در فصل زراعی جاری کشاورزان استان اردبیل را امیدوار به تولید محصولات انبوه زراعی و باغی کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بارش‌های بهاری که همچنان در شهرهای شمالی و مرکزی استان جریان دارد، امروز نیز در نوبت صبح و عصر هوای لطیفی را برای اهالی به ارمغان آورد تا چهل و نهمین روز از بهار را با بارش خوب و با طراوت نیمه‌های بهار سپری کنند.

بارش باران هر چند در شهرهای مختلف با آبگرفتگی معابر و کندی تردد منجر شد اما خوشحالی کشاورزان را در آستانه فصل برداشت محصولات به همراه داشت تا کشاورزان شمال استان اردبیل امیدوار به فصل برداشت مناسب و مطلوب بعد از سال‌ها خشکسالی و کمبود بارندگی‌ها باشند.

بر اساس اعلام هواشناسی سامانه بارشی که صبح و عصر امروز در شهرهای مرکزی و شمالی استان ادامه داشت بین 15 تا 20 میلیمتر بارش را به ارمغان آورده و زمینه صدور هشدار نارنجی هواشناسی را برای اهالی مرکز و شمال استان فراهم کرد.

آسمان اغلب شهرهای استان اردبیل ابری همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی شده و این سامانه بارشی در اردبیل، سرعین و نمین بیشترین بارش را به همراه داشت و همچنان این بارش‌ها تداوم دارد.

هر چند در جنوب استان بارش ها ضعیف است اما بر اساس اعلام هواشناسی این وضعیت جوی تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و ما شاهد رعد و برق و رگبارهای عصرگاهی خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به بارش‌های یک هفته اخیر در این استان اشاره کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل بارش‌های بهاری چشمگیر بوده و وضعیت بهتری را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

مجید کوهی افزود: این سامانه بارشی از عصر جمعه از استان اردبیل خارج شده و هفته آینده هوای پایداری را در استان به همراه کاهش ناپایداری‌ها شاهد خواهیم بود.

اما رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل نیز به تمام رانندگان و مسافران اعلام کرد که در اکثر محورهای مواصلاتی استان بارش باران ادامه دارد.

امید نسیمی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از سبقت و سرعت غیرمجاز جلوگیری کنند تا خطری در مسیرها و محورهای مواصلاتی استان گریبانگیر آنها نشود.

انتهای پیام/131/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1711126

مهمترین اخبار ایران و جهان: