نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 20:22

باران به داد هوای آلوده اصفهان رسید+فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بعد از ۱۲ روز آلودگی هوای اصفهان این اولین سامانه بارشی بود که آلودگی هوای اصفهان را شست، این بارش تا فردا به صورت وزش تندبادهای فصلی در شرق و شمال استان ادامه دارد.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آغاز بارش باران در سطح استان اظهار داشت: این سامانه بارشی از شب گذشته در استان مستقر شد و از صبح امروز شاهد بارش باران در غرب و جنوب استان بودیم.

وی افزود: بیشترین بارش ها مربوط به فریدونشهر، چادگان، بویین میاندشت و سمیرم بود و در مناطق مرتفع پشتکوه فریدونشهر و پادنای سمیرم برف بارید.

شیشه‌فروش بیان کرد: بعد از ۱۲ روز آلودگی هوای اصفهان این اولین سامانه بارشی بود که آلودگی هوای اصفهان را شست، این بارش تا فردا به صورت وزش تندبادهای فصلی در شرق و شمال استان ادامه دارد.

 

روستای کلوسه فریدونشهر

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: در روستای کلوسه پشتکوه دوم فریدونشهر سیلاب مقطعی ایجاد شد و خسارتی به شانه راه‌ها وارد کرد.

وی عنوان کرد: در سمیرم در گردنه بیژن که در محور سی‌سخت قرار دارد، چون مرتفع است و برف می‌آید و پوشش زیادی دارد، معمولا چند ماه از سال راه بسته می‌شود و راه جایگزین آن روستای شهید در منطقه سمیرم است.

 

بارش باران در شهرضا

 

شیشه‌فروش با بیان اینکه به علت شدت برف، ریزش کولاک و ریزش کوه تا چند ماه این گردنه مسدود می‌ماند، خاطرنشان کرد: از فردا دمای هوا بین ۳ تا ۵ درجه کاهش خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وقوع صاعقه در فریدونشهر اضافه کرد: وقوع صاعقه در تپه‌ای در فریدوشهر سبب آسیب و اختلال به تاسیسات برقی صدا و سیما و مخابرات شد و اکیپ‌های امدادی در حال تعمیرات هستند.

 

بارش باران در نطنز

 

وی با اشاره به آماده‌باش ۲۷۵ تیم امدادی در سطح استان گفت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی با عبور این سامانه از روز پنجشنبه تا روز شنبه به دلیل سکون هوا شرایط آلودگی هوا در استان وجود دارد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579170

مهمترین اخبار ایران و جهان: