نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 11:25

کشتن 12هزار نفر در غزه مایه ننگ جامعه جهانی است

معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان گفت: سکوت جامعه بشری در قبال کشتن 12 هزار نفر در غزه مایه ننگ جامعه جهانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احسان کامرانی معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان در سومین اجلاس مجمع بسیجیان هرمزگان اظهار داشت: در یک جغرافیا کوچک با حملات ددمنشانه رژیم صهیونسیتی بیش از ۱۲ هزار  که ۷۰ درصد آن کودکان و زن  جان خود را از دست می دهند و این مایه ننگ برای جامعه بین الملل است.

وی افزود: هرمزگان یک استان حساس، راهبردی و حیاتی برای کشور است که از حیث ظرفیت ها هیچ استانی به اندازه در همه حوزه ها قابلیت ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان بیان کرد: براساس حساسیت ها کلی در اقتصاد دریا محور، اتفاقی که در هرمزگان خواهد افتاد تحول اقتصادی به شرط که قوای سه گانه با دقت برنامه ریزی و دولت عمل به برنامه ها را در صورت کار قرار دهد.

کامرانی با بیان اینکه اقتصاد دریا محور پنجره ای اقتصادی برای کشور می گشاید، عنوان کرد: بصورت خوشبینانه ۱۵ تا ۲۰ درصد از ظرفیت اقتصاد دریا در کشور فعال است که سهم کشورهای های اروپایی مانند نروژ و انگستان و در آسیا در کشورهای مانند ژاپن و کره جنوبی بسیار بالا و در نروژ سهم ۸۰ درصدی دارد و ۲۰ درصد آن از لبه های دانش و فن آوری است.

وی اظهار کرد: هرمزگان رتبه چهارم درآمد در حوزه اقتصادی دارد و اگر اقتصاد دریا نیز فعال شود در حوزه انرژی بصورت مستقیم و غیرمستقیم به شرط برنامه ریزی صحیح ایجاد می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان تاکید کرد: در سطح ملی هرمزگان از بین ۷ استان دارای دریا، و بهرمندی از اکوسیستم خلیج فارس و دریای عمان و ۱۴ جزیره راهبردی و مراکز تولیدی بی نظیر است.

کامرانی با توضیح اینکه ۵۲ مرکز دانشگاهی در هرمزگان وجود دارد، یادآور شد: مسئولان دانشگاهی با کادر سازی کمک خوبی در طرح آمایش آموزش منطبق با آمایش سرزمینی با افق کشور را می توانند بوجود آوردند.

وی با بیان عملکرد این مجمع عنوان کرد: ۷ کارگروه تخصصی بر اساس نیاز های استانی از جمله فرهنگی و اجتماعی، اقتصاد و زیر بنایی، بهداشت و سلامت محیط زیست، زنان و خانواده و... تشکیل شده است که در ارائه سندهای متعدد توسعه استان نقش محوری ایفا کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579726

مهمترین اخبار ایران و جهان: