نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 20:09

خانواده‌ها نسبت به اعتیاد بازی رایانه‌ای کودکان هشیار باشند

رئیس پلیس فتا استان البرز به خانواده‌ها در زمینه خطرات اعتیاد به بازی‌های رایانه ای هشدار داد و از آنها خواست این رویه غیر اصولی را کنترل و مدیریت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، گفت: استفاده طولانی مدت از این بازی‌ها علاوه بر جدایی فرزندان از خانواده و ایجاد اعتیاد اینترنتی، می‌تواند تبعات روحی و جسمی عدیده‌ای را برای فرزندان به‌وجود آورد.

وی اضافه کرد: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با تهدیدها و آسیب‌های فضای مجازی از سوی والدین یک ضرورت است و والدین برای کاهش تهدیدها و آسیب‌های فضای مجازی می‌توانند با استفاده از ابزارهای کنترلی، نظارت دقیق‌تری بر فعالیت و رفتار مجازی دانش‌آموزان داشته باشند.

جلیلیان گفت: استفاده بی رویه از بازی های رایانه ای باعث ایجاد تغییر در سلامت فیزیکی یا روانی و افت عملکرد تحصیلی دانش آموزان خواهد شد و خانواده ها باید برای جایگزین کردن بازی‌های فکری، سرگرم کردن خود با دوستان و خانواده، کاهش زمان بیداری و زود خوابیدن و محدود کردن زمان استفاده از بازی را برای کاهش استفاده از بازی‌های رایانه ای مد نظر قراردهند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: بدون شک استفاده بیش از اندازه از اینترنت در زندگی فرزندان خلل ایجاد کرده و باعث بروز اختلالات جسمی و روحی آنها می شود و والدین باید روابط عاطفی خوبی با فرزندان ایجاد کنند تا از حوادث احتمالی در این فضا پیشگیری شود.

وی تاکید کرد: پلیس فتا همواره در حال آگاه سازی خانواده‌ها و کاربران فضای مجازی از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است؛ اما خانواده‌ها نیز با افزایش سطح آگاهی و رصد دائم فعالیت‌های کودکان و نوجوانان در فضای سایبری، از آسیب‌های احتمالی که متوجه فرزندانشان است، پیشگیری کنند.

این مقام انتظامی افزود: هرچند فضای وب دارای قابلیت‌های آموزشی جذابی برای کودکان و نوجوانان بوده اما می‌تواند خطرهای نهفته‌ی بسیاری در بطن خود داشته باشد که این مهم برای خانواده ها به یک نگرانی تبدیل شده است .

رئیس پلیس فتا البرز بیان کرد : همراهی و هماهنگی والدین با فرزندان و نظارت بر رفتار و فعالیت سایبری آن‌ها یک ضرورت بوده چرا که ناآگاهی والدین، موجب آسیب‌ها و تهدیدات گوناگون خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564926

مهمترین اخبار ایران و جهان: