نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 19:16

دستور ویژه معاون رئیس قوه قضائیه درباره خودرو‌های دپو شده در اموال تملیکی یزد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به ساماندهی و نظم قابل‌قبول انبار اموال تملیکی استان یزد، گفت: بخشی‌هایی از انبار با کاستی مواجه بوده که لازم است به‌سرعت تعیین تکلیف شود.

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضائیه، علی‌اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در سفر به استان یزد ابتدا در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد حضور یافت و سپس از انبار اموال تملیکی استان و چند کارخانه بازدید کرد.

جهانگیر در نشست پیشگیری از وقوع جرم استان یزد در جریان مشکلات این استان قرار گرفت و ضمن تبادل نظر در این خصوص راهکار‌هایی ارائه شد.

همچنین در حاشیه این نشست جهانگیر از «شیوه‌نامه مرکز حامی زنان و کوکان در یزد» رونمایی کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه این سفر و در حاشیه بازدید از انبار اموال تملیکی استان یزد اظهار کرد: متعاقب سفری که ریاست قوه قضاییه به استان و بازدید از انبار‌ها داشتند، امروز شاهد هستیم که این انبار به سامان رسیده و نظم قابل قبولی دارد؛ اما هنوز بخشی‌هایی از آن (همچون دپو برخی از خودرو‌ها بیش از ۱۰ سال)، با کاستی مواجه بوده که لازم است به سرعت تعیین تکلیف شود.

وی افزود: در خصوص موانعی که باعث عدم تعیین تکلیف این خودرو‌ها شده باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد که مشخص شود مربوط به بخش اجرایی و یا بخش قضایی است که با یک ضرب الاجل به موقع بتوانیم در وقت مقرر تعیین تکلیف کنیم تا مشکل انبار‌های تملیکی حل شود و اجازه ندهیم دوباره با رسوب شدن اموال و کالا‌هایی که متعلق به مردم است و در حقیقت بیت‌المال محسوب می‌شود، این جریان ادامه پیدا کند.

جهانگیر در رابطه با ماینر‌هایی که به صورت مجاز و یا غیرمجاز وارد و ضبط شده است، تأکید کرد: ضرورت دارد که در خصوص رمزارز‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در این زمینه مقررات متحد‌الشکل و جامعی را طراحی کنیم که همه دستگاه‌ها و حتی مردم تکلیف خود را بدانند که سرمایه‌گذاری و واردات در کدام حوزه مجاز و کدام حوزه غیرمجاز است.

وی در خاتمه این بازدید تصریح کرد: در حال حاضر میزان قابل توجهی از ماینر‌هایی که وارد شده در این انبار دپو شده است که با پیگیری به موقع نسبت به آن‌ها تعیین تکلیف خواهد شد.

از دیگر برنامه‌های سفر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به استان یزد بازدید از تعدادی کارخانه تولیدی از جمله یک کارخانه بزرگ تولید تایر، کارخانه تولید فولاد، کارخانه تولید چینی و چینی بهداشتی بود.

جهانگیر در این بازدید‌ها از نزدیک در جریان مشکلات تولید و موانع این شرکت‌ها قرار گرفت و بررسی و رفع این مشکلات را در برنامه‌های خود قرار داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535470

مهمترین اخبار ایران و جهان: