نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 21:45

لزوم افزایش سهم چهارمحال و بختیاری در تولید ناخالص بخش کشاورزی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم افزایش سهم استان در تولید ناخالص بخش کشاورزی، گفت: برای تحقق این امر باید اقدامات موثری در زمنیه زنجیره ارزش تولید محصولات راهبردی، سامانه‌های نوین آبیاری، کشت‌های گلخانه‌ای، گیاهان دارویی، فعالیت‌های دانش‌بنیان، مجتمع‌های دامپروری و ... انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی شهریارپور عصر امروز در کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری و کمیته هماهنگی اشتغال چهارمحال و بختیاری گفت: در این کارگروه گزارشی از عملکرد بخش کشاورزی استان براساس هدف‌گذاری‌های انجام شده و شاخص‌هایی که در این بخش وجود دارد توسط مسؤولان ارائه شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بخش کشاورزی استان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی در زمینه‌های شیلات، بادام، عسل و ... دارد اما از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است و درحال حاضر سهم استان از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور حدود ۱.۶ درصد است درحالیکه ظرفیت‌های بالاتری در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش سهم چهارمحال بختیاری در تولید ناخالص بخش کشاورزی، افزود: برای تحقق این امر باید اقدامات موثری در زمنیه زنجیره ارزش تولید محصولات راهبردی، سامانه‌های نوین آبیاری، کشت‌های گلخانه‌ای، گیاهان دارویی، فعالیت‌های دانش‌بنیان، مجتمع‌های دامپروری و ... انجام شود.

شهریارپور با اشاره به موضوع مشارکت عمومی و خصوصی، عنوان کرد: در سطح کشور و استان چهارمحال و بختیاری پروژه‌های نیمه‌تمام متعددی وجود دارد که به منابع مالی نیاز دارند، همچنین لازم است استفاده از بخش خصوصی و غیردولتی و ظرفیت آن‌ها برای مشارکت در دستور کار قرار بگیرد، این فرآیند در تبصره چهار قانون بودجه نیز مشخص شده و در جلسه امروز نیز آیین‌نامه تبیین شد.

وی اضافه کرد: طی سال جاری هدف‌گذاری ایجاد اشتغال برای ۲۰ هزار و ۱۹ نفر در چهارمحال و بختیاری انجام شده که بر اساس اطلاعاتی که توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه وارد شده تا کنون برای ۸ هزار و ۵۷۳ نفر در استان اشتغال ایجاد شده است و این افراد از مزایای مربوط به بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند و ۴۳ درصد از هدف‌گذاری انجام شده محقق شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535570

مهمترین اخبار ایران و جهان: