نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 20:22

حمایت کمیته امداد استان اصفهان از ۴۰ هزار روستایی نیازمند

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: درحال حاضر ۴۰ هزار و ۴۵۴ خانوار نیازمند تحت حمایت در روستاها، از خدمات کمیته امداد استان اصفهان بهره مند می‌شوند.

کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان در گفتگو با در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه خانوارهای روستایی تحت حمایت در سرفصل های مختلف از خدمات این نهاد بهره مند هستند، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰ هزار و ۴۵۴ خانوار تحت حمایت در روستاهای استان اصفهان سکونت دارند. 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۴ هزار و ۷۰۵ خانوار با سرپرستی زنان تحت حمایت این نهاد هستند، ادامه داد: از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۹۹ خانوار روستایی به سرپرستی زنان تحت حمایت می باشند که برای توانمندسازی آنها برنامه ریزی های هدفمند صورت می گیرد. 
 
زارع با تاکید بر ارائه خدمات بیمه به زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایری، افزود: طی شش ماهه نخست امسال برای هزار و ۷۰۹ خانوار سرپرست زن روستایی و عشایر، بالغ بر یک میلیارد و ۸۹۷ میلیون تومان سهم بیمه تامین اجتماعی پرداخت شده است. 

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان، همچنین به خانوارهای روستایی فاقد مسکن اشاره داشت و گفت: طبق تفاهم نامه بین کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از ابتدای امسال ساخت ۵ هزار واحد مسکونی برای مددجویان ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر کشور برنامه ریزی شده که از این تعداد تا پایان سال، کلید ۱۲۰ واحد به خانوارهای فاقد مسکن روستانشین استان اصفهان اهدا خواهد شد.  

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609826

مهمترین اخبار ایران و جهان: