نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 13:03

ضرب الاجل ۱۵ روزه دادستان اردبیل برای جمع‌آوری دستگاه‌های کش لس بانکی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: دستگاه‌های کش‌لس بانکی ظرف مدت ۱۵ روز باید از تمامی مجتمع‌های پزشکان و سایر پاساژ‌ها و اماکن تجاری در سطح شهرستان اردبیل جمع‌آوری شود.

جلال آفاقی، پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع‌های پزشکان در شهر اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: برخی از مجتمع‌های پزشکان و پاساژ‌های سطح شهر اردبیل نسبت به نصب دستگاه کش لس برای ارائه خدمات بانکی غیرنقدی اقدام کرده‌اند، که این عمل به نوعی فرار مالیاتی محسوب شده و لذا این دستگاه‌ها باید ظرف ۱۵ روز از سطح شهرستان جمع‌آوری شود.

وی افزود: عملکرد این دستگاه به نوعی است که برخی از صاحبان اصناف و یا پزشکان به جای استفاده از کارت‌خوان شخصی در مطب یا صنف خود، با نصب این دستگاه در داخل پاساژ و مجتمع‌های تجاری یا پزشکان، بیماران و مشتری‌های خود را نسبت به استفاده از این دستگاه و انجام عملیات کارت به کارت هدایت می‌کنند.

 

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل ادامه داد: این عمل ضمن اینکه هزینه کارمزد اضافی به بیمار یا مشتری را متحمل می‌سازد، سبب می‌شود تا درآمد پزشکان یا صاحب صنف مذکور در سامانه بانکی ثبت نشده و سبب کتمان درآمد و فرارمالیاتی شود و لذا بانک‌هایی که برخلاف قانون نسبت به نصب این دستگاه در مجتمع‌های پزشکان یا اماکن غیرعمومی و پاساژ‌های تجاری مبادرت می‌کنند به نوعی معاونت در فرار مالیاتی انجام می‌دهند.

جمع‌آوری دستگاه کش لس بانکی از یکی از مجتمع‌های پزشکان اردبیل

 

آفاقی بیان کرد: طبق قوانین بانکی ارائه و نصب، اجاره یا فروش این دستگاه در اماکن غیرعمومی و انتقال آن به اشخاص حقیقی یا حقوقی خلاف قانون بوده و لذا تمامی بانک‌های عامل که این دستگاه را باید در اسرع وقت از اماکن غیرعمومی جمع‌آوری کنند.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1610470

مهمترین اخبار ایران و جهان: