نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 21:21

گیلان استان معین ارتباط با روسیه شد

شهردار رشت با اشاره به نزدیکی‌های مرزی گیلان با کشور روسیه گفت: طبق دستور وزیر کشور، گیلان به عنوان استان معین در ارتباط با روسیه انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یکصدودهمین جلسه علنی شورای شهر رشت در ساختمان جلسات شورا با اشاره به لایحه کمک مالی به تیم فوتبال داماش رشت اظهار کرد: مدیریت شهری رشت، حمایت از تیم‌های فوتبال داماش و سپیدرود را در دستور کار دارد.

رحیم شوقی شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طبق دستور وزیر کشور، گیلان به عنوان استان معین ارتباط با روسیه انتخاب شده است، اظهار کرد: در این راستا قرار است تیمی سیاسی و تجاری به چند شهر از کشور روسیه اعزام شوند و طبق دعوت انجام شده در این سفر خواستار حضور شهردار و ریاست شورای رشت شده اند.

وی با بیان اینکه در این سفر دیدارهایی در داغستان و غیره انجام می‌شود، افزود: دعوت حضور در این سفر از سوی استانداری انجام شده است.

شهردار رشت با اشاره به اینکه بنده با ریاست شورای رشت جهت حضور در این سفر تماس گرفتم، گفت: رئیش شورای شهر رشت تمایلی برای این سفر نشان ندادند ولی بنده تقاضا دارم که حتما در این سفر حضور داشته باشند.
در ادامه جلسه، تمامی اعضای شورا با تاکید به لزوم حضور رئیس شورا به همراه هیئت استانی رای موافق خود را اعلام کردند.

مالک داماش مشخص نیست

محسن سماکچی عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه داماش در دسته یک فوتبال حضور دارد، اظهار کرد: تمام رشت از وضعیت تیم فوتبال سپیدرود خوشحال است و یقینا شهروندان از وقوع بحران در این ۲ تیم نیز ناراحت می‌شوند.

وی با بیان اینکه نباید در کمک‌های مالی به تیم‌های ورزشی از ضوابط خارج شویم، افزود: سال گذشته شورای رشت یک کار هوشمندانه انجام داد و به سپیدرود اعلام کرده بود که بدهی بازیکنانش را اعلام کند تا اعتبار اختصاص یافته از سوی مدیریت شهری رشت برای رفع همان بدهی هزینه شود.

سماکچی با اشاره به اینکه مدیریت داماش و مالک این باشگاه مشخص نیست، گفت: برخی قصد دارند به بهانه کمک مالی به داماش، بدهی‌های شخصی خود را تسویه کنند و ما نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه کمک به تیم‌های فوتبال باید هوشمندانه انجام شود، بیان کرد: سپیدرود با ثبات مدیریتی به صدر جدول رفته است ولی در داماش این مهم مغفول است و سپیدرود از اعتبار مصوب شورا به دنبال پرداخت حقوق بازیکنان است.

با موافقت شورا لایحه کمک مالی به تیم فوتبال داماش به صورت عادی در کمیسیون‌های تخصصی شورا بررسی می‌شود.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594026

مهمترین اخبار ایران و جهان: