نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 19:16

درخواست از اداره‌کل میراث برای مرمت اضطراری پل محمدحسن خان بابل

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بابل، گفت: یک‌سری افراد سودجو در محوطه پل محمدحسن خان دست به تخریبی زدند که برای حفظ بنا سریعا با اداره کل میراث‌فرهنگی استان مکاتباتی درخصوص درخواست مرمت اضطراری داشتیم.

مهران فلاح رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بابل درباره تخریب قسمتی از پل محمدحسن خان بابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری  فارس در شهرستان بابل، اظهار کرد: یک‌سری افراد سودجو در محوطه پل محمدحسن خان دست به تخریبی زدند که برای حفظ بنا سریعا با اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان مکاتباتی درخصوص درخواست مرمت اضطراری داشتیم.

وی افزود: این مسائل خارج از دست ما است و این مکان هم مکانی نیست نگهبان داشته باشد و طبعا افراد سودجویی هستند که به سراغ این مسائل روند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بابل با بیان اینکه پل محمدحسن خان یکی از آثار فاخر ملی است، تصریح کرد: زیر این پل مسیر تردد خودروهای سنگین شده بود که با ورود مسوولان دوباره نیوجرسی‌‌ها را با کمک شهرداری به جای خود برگرداندند تا خودروهای سنگین از زیر پل عبور نکنند.

فلاح ادامه داد: همچنین با شورای شهر هم مکاتبه‌ای صورت گرفت تا سازمان‌های ذیربط با کمک فرمانداری جاده‌ای را معین کنند تا خودروها از زیر این پل تردد نکنند.

وی بیان کرد: نیاز داریم شهرداری‌ها به کمک ما بیایند تا کار مرمت انجام شود.

گفتنی است، اینکه مردم دغدغه میراث فرهنگی را دارند خیلی ارزشمند بوده و اساسا بهتر است فکر کلی شود و آن حذف عبور و مرور از زیر پل مورد تاکید است.

مسیر کنار بین دو پل می‌توان کاری کرد خودروهای سبک تردد نکنند و در این راستا نیاز به بسیج کل نیروها از شهرداری، شورای شهر، فرمانداری و سایر ارگان‌‌ها است.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593926

مهمترین اخبار ایران و جهان: