نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 09:21

آفت ابریشم باف‌ناجور از جنگل‌های شرق مازندران پَر کشید

کارشناس ارشد گیاه‌پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران -منطقه ساری گفت: معمولا در این زمان سال با آفت ابریشم باف‌ناجور در جنگل‌های گلوگاه و بهشهر برمی‌خوردیم که امسال مشکل خاصی در زمینه این آفت وجود ندارد.

امین وطن‌دوست کارشناس ارشد گیاه‌پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران -منطقه ساری امروز درباره بحث آفت در جنگل‌های شمال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: معمولا در این زمان سال با آفت ابریشم باف‌ناجور در جنگل‌های گلوگاه و بهشهر برمی‌خوردیم که امسال مشکل خاصی در زمینه این آفت وجود ندارد.

وی افزود: آفت ابریشم باف‌ناجور از برگ درختان تغذیه می‌کنند و موجب خزان زودرس جنگل شده و رشد درختان را مختل می‌کند.

کارشناس ارشد گیاه‌پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران -منطقه ساری بیان کرد: در حال
برنامه‌ریزی در بحث کنترل آفت شب‌پره شمشاد، ابریشم باف ناجور، پروانه تخم انگشتری و پروانه سفید آمریکایی هستیم.

وطن‌دوست به ایجاد سازه بتونی بین عرصه جنگلی و منابع طبیعی و مستثنیات اشاره کرد و گفت: همچنین این سازه‌ها را در حریم ۶۰ متری دریا ازجمله شهرهای میاندورود، قائمشهر و بابل داشتیم.

وی یادآور شد: امسال درحال احداث سازه بتونی در حریم ۶۰ متری آزاد شده نوار ساحلی در محدوده شهرستان ساری هستیم‌.

کارشناس ارشد گیاه‌پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران -منطقه ساری ادامه داد: همچنین در حوزه جنگلی شهرهای نور، آمل، بابل، ساری هم این سازه ایجاد شده است.

وطن‌دوست بحث معادن با اعلام اینکه از ۲۵۰ معدن مازندران ۱۷۰ معدن در استان فعال است،گفت: در این زمینه بحث کنترل و نظارت و بحث احیای محدوده جنگلی را دنبال می‌کنیم و اینکه خارج از ضوابط نباشند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577170

مهمترین اخبار ایران و جهان: