نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 16:48

پرونده مترو پرند بسته شد

پرونده مترو پرند بعد از 18 سال بسته شد. خط با 2 رام قطار فعالیت می کند. عضو شورای شهر تهران می گوید در سال آینده تعدادی واگن به مترو پرند اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، ایستگاه مترو پرند بعد از 18 سال افتتاح شد. این مسیر 19 کیلومتری قرار بود در یک لاین افتتاح شود،اما در نهایت در دو مسیر رفت و برگشت افتتاح و آماده بهره‌‌برداری شد.

باید سرفاصله قطارها در مترو پرند کاهش یابد

محمد آقامیری عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر به خبرنگار فارس می‌گوید: در حال حاضر مسیر پرند با دو  رام قطار در حال فعالیت است و البته باید سرفاصله‌ها کاهش یابد چرا که مسافرین باید به موقع در محل کار و تحصیل‌شان حاضر شوند.  

وی با بیان اینکه شهرداری به عنوان پیمانکار ایستگاه مترو پرند را ساخت، گفت: بعد از افتتاح تأمین قطار و واگن با دولت و شرکت شهر جدید پرند است البته در سال آینده تعدادی واگن به این خط اضافه خواهد شد.

رفع مشکل برق/ راه اندازی مترو پرند با برق پایدار

بر اساس این گزارش مترو پرند در ایستگاه تقاطع شاهد مسافران مقصد شهر پرند را تحویل این شهر می‌دهد و از آن قست به بعد جابه‌جایی مسافران بر عهده مترو این شهر خواهد بود. مترو در این مسیر به میزان قابل قبول رسیده است. حدود دو دهه  طول کشید تا این خط آماده بهره‌برداری شد.

مشکلاتی در تأمین برق وجود داشت؛تست گرم مترو پرند با برق موقت انجام شد. هرمزی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران به خبرنگار فارس گفت:  مترو پرند با برق پایدار به بهره‌برداری رسید. 

روزانه 40 هزار سفر بین تهران و پرند انجام می شود/کاهش مصرف سوخت

با مترو پرند روزی 40 هزار نفر روزانه بین تهران و پرند از طریق حمل و نقل ریلی صورت می‌گیرد و همین امر باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا می‌شود.

 توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل یکی از ضرورت‌های توسعه‌یافتگی است

پرند 450 هزار جمعیت دارد و پیش‌بینی می‌شود که جمعیت آن در دو سال آینده به 700 هزار نفر برسد. مردم سال‌ها برای تردد به تهران دچار مشکل بودند حال با افتتاح پرند این مشکل تا حدودی برطرف شده است اما باید تعداد واگن‌های آن افزایش یابد تا بتوانند با سرفاصله کم جابه‌جایی مسافر را انجام دهد. 

ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در خصوص مترو پرند گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل یکی از ضرورت‌های توسعه‌یافتگی است و دولت، وزارت راه و شهرداری به دنبال تسهیل زندگی مردم و رفع موانع هستند.

با راه اندازی مترو پرند شهروندان زمان خود را مدیریت می کنند

روزانه تعداد زیادی خودرو از شهر پرند وارد تهران می‌شد و همین امر باعث بروز ترافیک در مسیرهای ورودی به شهر می‌شد.سیدجعفر تشکری‌هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران می‌گوید: با تلاش‌های شهرداری و کمک دولت مترو پرند آماده بهره‌برداری شد. در دوره‌های قبل هم اقداماتی صورت گرفته بود اما کار انجام نشد. مترو پرند علاوه بر اینکه یک حمل و نقل ایمن و ارزان است این امکان را می‌دهد که شهروندان زمان رفت و آمد خود به پایتخت را مدیریت کنند.

بر اساس این گزارش، بیش از 10 هزار میلیارد ریال برای پروژه پرند هزینه شده و کار از اوایل دهه 90 به شهرداری تهران واگذار شد. پروژه سال‌ها نیمه‌تمام باقی ماند اما امسال با تأمین منابع این پروژه آماده بهره‌برداری شد.

تکمیل پرند بعد از 18 سال آن هم در مدت زمان یکسال با یک کار جهادی مشترک صورت گرفت

قرارگاه سازندگی خاتم تکمیل پروژه پرند را بر عهده داشت. عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم می‌گوید تکمیل پرند بعد از 18 سال آن هم در مدت زمان یکسال با یک کار جهادی مشترک محقق شد سال گذشته با توجه به تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر راه‌اندازی مترو پرند اجرای این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء استارت زده شد تا کاری که سال‌ها رها شده بود به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند این پروژه در مدت زمان دو سال انجام می‌شود اما کار کمتر از یکسال به  اتمام رسید.

بر اساس این گزارش اجرای پروژه پرند از سال 84 در دستور کار وزارت مسکن وقت قرار گرفت. عملیات عمرانی از سال 89 آغاز و از سال 91 شهرداری به عنوان کارفرما انتخاب و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء هم عملیات اجرایی را بر عهده گرفت.

اتصال مترو شهرهای اقماری به شبکه مترو تهران باعث تسهیل دسترسی مردم می‌شود و در جهت کاهش ترافیک و آلودگی هوا تأثیر مستقیم دارد. پرونده مترو پرند بعد از حدود 2دهه بسته شد. در یک هفته اول افتتاح هم مردم می توانند رایگان از این خط استفاده کنند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592570

مهمترین اخبار ایران و جهان: