نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 09:59

نوسازی تنها استخر تربت‌حیدریه دست کم 40 میلیارد ریال اعتبار می‌طلبد

معاون اداری، پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش تربت‌حیدریه گفت: تنها استخر این شهرستان نیازمند بهینه‌سازی و نوسازی کامل است، گفت: طبق برآورد اولیه دست کم 40 میلیارد ریال اعتبار برای احیای مجدد آن نیاز است.

به گزارش خبرگزاری فارس ازتربت حیدریه، میثم سالاری با بیان این‌که استخر حضرت امیرالمومنین(ع) متعلق به آموزش و پرورش می‌باشد، افزود: هر چند دارای بیمه مسوولیت است، اما با توجه به قدمت 30 ساله و استهلاک زیاد، در صورت وقوع حادثه انسانی، حق بیمه قادر تامین امنیت جان انسان‌ها نیست.

وی در معرفی وضعیت فنی، آن را یک استخر تفریحی و آموزشی و نه یک استخر رقابتی استاندارد، معرفی کرد و گفت: وجود سیستم هواساز استاندارد برای استخر الزامی است.

سالاری افزود: از سوی دیگر وجود باغملی در مجاورت استخر و به طبع آن آبیاری درختان ظرف سالیان دراز و از سوی دیگر وقوع زلزله‌های چند سال اخیر، باعث وارد آمدن آسیب به سازه شده‌است.‌

معاون آموزش و پرورش تربت‌حیدریه اظهار کرد: پوسیدگی لوله‌های انتقال آب سونا و جکوزی و استخر که توکار است، نیاز به تعویض و لوله‌کشی مجدد به صورت روکار دارد.

سالاری در ادامه با بیان اینکه سیاست مدیریت استخر تا امروز کسب سود و درآمدزایی نبوده‌است، گفت: اما اکنون مهمترین موضوع تامین امنیت مراجعان است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دستگاه‌های اجرایی نیز در این 30 سال از امکانات استخر استفاده می‌کردند، شایسته است شاهد مشارکت تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای حفظ تنها استخر تربت‌حیدریه و حومه باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580726

مهمترین اخبار ایران و جهان: