نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 09:23

کوه‌های کرمانشاه امسال جان ۱۹ نفر را گرفته است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، از افزایش حوادث کوهستان در سال‌جاری خبر داد و گفت: ۱۰۶ حادثه کوهستانی از ابتدای سال تاکنون در استان ثبت شده است.

محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶۵۰ حادثه توسط جمعیت هلال احمر امدادرسانی شده است که بیشترین آن‌ها در گروه حوادث جاده‌ای و کوهستانی بوده است.

وی تعداد افراد انتقال داده شده در مدت مذکور توسط اکیپ‌های جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی را ۶۴۹ نفر اعلام کرد: مرکز فوریت‌های دارویی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با هدف ارائه خدمات دارویی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی مرغوب با استفاده از مجرب‌ترین کادر دارویی همه روزه  از ساعت ۸ تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه در محل بلوار شهید بهشتی مقابل بیمارستان آیت‌الله طالقانی  با قیمت مناسب آماده خدمت‌رسانی به هم استانی‌ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، از افزایش حوادث کوهستان در سال‌جاری خبر داد و گفت: از رتبه دهم سال گذشته در بحث حوادث کوهستان، متأسفانه امسال با ۱۰۶ حادثه به رتبه ششم رسیده‌ایم که با مرگ ۱۹ نفر در کوهستان، رتبه دوم کشور را به لحاظ فوتی‌ها دارا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: کوهنوردی ابتدا باید آموزش‌های لازم را فراگیرند و حتما قبل از اقدام به کوهنوردی از وضعیت جوی مطلع شده و از مسیرهای اصلی عبور کنند، در ضمن در هر شرایطی هماهنگی لازم را با هیأت کوهنوردی داشته باشند.

محمدی اضافه کرد: افرادی که بیماری خاصی دارند حتی‌الامکان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و در صورت کوهنوردی داروهای لازم خود را به همراه داشته باشند و به هنگام وقوع حادثه بلافاصله به شماره تلفن ۱۱۲ اطلاع‌رسانی کنند.

پایان پیام/پ

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607770

مهمترین اخبار ایران و جهان: