نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 12:55

سفیر بریتانیا در بیروت: لبنان از درگیری غزه دور بماند

سفیر بریتانیا در بیروت در دیدار با وزیر خارجه لبنان، خواستار دور ماندن این کشور از جنگ کنونی در نوار غزه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های لبنانی از دیدار «هامیش کویل» سفیر بریتانیا در بیروت با «عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه در دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای در غزه و لبنان خبر دادند. 

سفیر بریتانیا در این دیدار بر «اهمیت عدم کشیده شدن لبنان به درگیری و ضرورت دورماندن از آن» تاکید کرد.

 سفارت انگلیس در لبنان چند روز پیش نیز طی بیانیه‌ای خطاب به اتباع انگلیسی اعلام کرد: «وزارت امور خارجه و توسعه بریتانیا به شما توصیه می‌کند که فقط در مواقع ضروری به لبنان سفر کنید و از سفر به برخی از مناطق در جنوب لبنان بپرهیزید».

در بیانیه سفارت انگلیس در لبنان آمده است: «شهروندان بریتانیایی تنها در صورت ضرورت به لبنان سفر کنند و ما اکنون به شما توصیه می‌کنیم که به منطقه جنوب در "رودخانه لیتانی" که شامل بزرگراه ناقوره - صور - صیدا-بیروت و بخش‌های غربی آن می شود، خودداری کنید. علاوه بر این، ما همچنان نسبت به رفتن به منطقه هرمل از جمله شهرهای عرسال، رأس بعلبک، القاع، اللبوه و النحله و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی یا در ۵ کیلومتری مرز با سوریه هشدار می‌دهیم».

در ادامه این بیانیه سفارت بریتانیا با انتشار یک شماره تلفن، به شهروندان بریتانیایی گوشزد می‌کند که در صورت نیاز با آن تماس بگیرند و در عین حال  تاکید شده که بریتانیا، به صورت مستمر توصیه‌های سفر به اتباع خود را مورد بررسی قرار می‌دهد و آن را بروزرسانی می‌کند. وضعیت کنونی در لبنان غیرقابل پیش بینی است و ممکن است بدون هیچ هشدار قبلی بدتر شود. لذا کادر کنسولی به ارائه کمک به شهروندان بریتانیایی در لبنان در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته ادامه می دهد.

همزمان با تشدید تنش بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت، کانادا دوشنبه شب (۱۶ اکتبر) به وقت تهران از شهروندان خود خواست که لبنان را به دلیل وضعیت امنیتی حاکم در منطقه ترک کنند.

به گزارش شبکه خبری «العربیه»، «ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا در پستی در شبکه اجتماعی «اکس» گفت:«با ادامه گسترش بحران در غزه، کرانه باختری و اسرائیل، وضعیت امنیتی در منطقه به طور فزاینده‌ای  در حال بی‌ثبات شدن است».

 پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540870

مهمترین اخبار ایران و جهان: