نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 16:19

ماجرای ساخت آتش‌فشان توسط «میگوهای ارواح»+فیلم

مقامات حیات وحش در پارک کوینتانا، واقع در سواحل خلیج تگزاس، دلیل ظاهر شدن ناگهانی تپه های شنی کوچک در سواحل خود را در این هفته توضیح داده‌اند.

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری فارس، آتشفشان‌ها چیزی نیستند که در تگزاس پیدا کنید، اما تپه‌های کوچک آتشفشانی شکل در یکی از سواحل ساحلی خلیج فارس، دنیای پیچیده و پویا را در زیر پای ما نشان می دهد.

بازدیدکنندگان ساحل در پارک کوینتانا، در طول جزر و مد شدید شاهد موجودی به نام «میگوی ارواح» بودند.

کارکنان پارک ویدئویی از این سخت پوستان کوچک، نرم و شفاف در فیس بوک به اشتراک گذاشته و نوشتند: ما امروز صبح جزر و مد شدیدی را تجربه می‌کنیم و «میگوهای ارواح» در حال ایجاد آتشفشان‌های کوچک در سراسر ساحل هستند.

این موجودات بخش مهمی از اکوسیستم‌های جزر و مدی هستند، زیرا در حین حفاری، اکسیژن را به داخل ماسه می‌رسانند که به تجزیه مواد آلی کمک می‌کند، رسوبات را غنی کرده و در نهایت برای موجودات بیشتری غذا فراهم می‌کند. علی‌رغم ظاهری شبیه میگو، میگوهای ارواح در واقع بیشتر به خرچنگ‌ها مرتبط هستند.

 میگوهای ارواح در خلیج مکزیک زندگی می‌کنند. آن‌ها می‌توانند تا ۳ تا ۴ اینچ (هر اینچ ۲.۵۲ سانتی متر) رشد کنند و به جمع‌آوری غذا با حفر لانه‌ها در رسوبات نزدیک لبه آب معروف هستند. این گودال‌ها می توانند تا عمق ۴ فوتی (۱.۲۱۲۹ متر) برسند. خارج از ساحل ملی، ماهیگیران از میگوهای ارواح به عنوان طعمه استفاده می‌کنند، با استفاده از یک پمپ شنی مانند پیستون که میگو را از لانه های آنها می‌مکد، اما مجاز به جمع‌آوری بیش از ۲۰ میگو در روز نیستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1606626

مهمترین اخبار ایران و جهان: