نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 19:45

تسلیت رئیسی برای درگذشت امیر کویت

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیامی، درگذشت امیر کویت را تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، در پیامی با تسلیت درگذشت شیخ «نواف الاحمد الجابر الصباح»، امیر فقید کویت به شیخ «مشعل‌الاحمد الجابر الصباح» امیر جدید این کشور، آل صباح و دولت و ملت مسلمان و برادر کویت، از خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.

بر همین اساس، «نواف احمد جابر الصباح» امیر کویت امروز (شنبه) درگذشت و تمامی شبکه‌های کویتی با قطع برنامه‌های خود اقدام به پخش تلاوت قرآن کردند.

 «نواف احمد جابر الصباح» متولد ۲۵ ژوئن ۱۹۳۷ بود که از ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ با درگذشت «صباح آل احمد الجابر الصباح» به عنوان امیر کویت انتخاب شده بود. او شانزدهمین امیر کویت و ششمین امیر این کشور پس از استقلال بود.

دیوان امیری کویت نیز در بیانیه‌ای با تأیید این خبر، دلیل فوت او را بیماری عنوان کرد. نواف احمد از ابتدای ماه نوامبر به دلیل بیماری روانه بیمارستان شده بود، دیوان امیری کویت نیز روز گذشته شرایط عمومی او را با ثبات توصیف کرده و از مردم این کشور خواسته بود تا برایش دعا کنند. او طی سال جاری بارها برای درمان به ایتالیا سفر کرد.

در همین حال تلویزیون رسمی کشورهای عربستان سعودی و قطر نیز با قطع برنامه‌های خود، اقدام به پخش قرائت قرآن کردند.

رسانه‌های عربی خلیج فارس در خصوص «نواف احمد» نوشته‌اند که او در ژانویه گذشته در راستای «مصالح ملی» دستور عفو چند محکوم به زندان را صادر کرد و در سطح سیاست خارجی نیز تلاش‌های او منجر به توافق «العلا» و پایان تنش میان قطر و عربستان سعودی و امارات شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1606826

مهمترین اخبار ایران و جهان: