نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 22:06

پیگیری کمیته ویژه منتخب رئیس‌جمهور برای بررسی ناآرامی های سال 1401

عضو کمیته ویژه منتخب رئیس‌جمهور برای بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ وارد اردبیل شد و با مقامات امنیتی و دولتی استان اردبیل گفت و گو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، دکتر زهره الهیان در این سفر ۲ روزه  هدف از سفرهاس استانی کمیته ویژه منتخب رئیس‌جمهور برای بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ را بررسی علل و عوامل اغتشاشات و وقایع سال گذشته، وضعیت تامین خسارتهای وارده به مردم واماکن دولتی ، تامین هزینه درمان، وبررسی مشکلات خانواده جان باختگان ، شهدا و مجروحین این حادثه و جبران خسارت های آنان دانست.

الهیان در دیدار با مقامات استان اردبیل تاکید داشت که حقوق از دست رفته مردم طبق تاکیدات رئیس جمهور باید استیفا شود.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس تاکید کرد: تشکیل کمیته ملی بررسی ناآرامی های سال ۱۴۰۱ نشان از اراده نظام برای رسیدگی به اغتشاشات و مجازات عاملان  آن  و دست برتر ما در مجامع بین المللی دارد.

رضا قاسمیان معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل در این دیدار با اشاره به ناآرامی های پاییز ۱۴۰۱ در اردبیل ضمن اینکه استان اردبیل در کنترل وپیشگیری از اغتشاشات سال قبل یک تجربه موفق در کارنامه خود ثبت کرد: گفت: اکثر اغتشاشگران پائیز سال قبل فریب خوردگان بودند.

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی از ۲ سال پیش تاکنون در استان اردبیل چندین برابر افزایش داشته است، گفت: پیش از این با فقر برنامه های فرهنگی در کشور رو به رو بودیم و ما تلاش کردیم این کسری را جبران کنیم و سعی شد خدشه های امنیتی با برنانه های فرهنگی درست جبران شود.
قاسمیان با بیان اینکه مدیریت شورای تامین استان اردبیل قابل تقدیر است.

اردبیل یکی از آرام ترین استان ها در ناآرامی های پاییز ۱۴۰۱ بود

بک مقام قضایی استان اردبیل در این نشست استان اردبیل را یکی از آرام ترین استان ها در ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ عنوان و تصریح کرد: دشمن بنا داشت استان اردبیل را همچون اتفاقات دهه ۸۰ به محل اعتراضات و درگیری ها تبدیل کند که موفق نشد.

وی خاطرنشان کرد: در مسئله اسرا پناهی دشمن با کمک برخی سلبریتی دنبال بحران آفرینی بالاتر و شدیدتر از ماجرای مهسا امینی در استان های آذری زبان بود که با درایت و هوشمندی مردم دروغ آنان برملا شد.

این مقام قضایی با اشاره به بیش از ۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک بین استان اردبیل و جمهوری آذربایجان گفت: دشمن به دنبال ناامن کردن اردبیل امن بود که اقدامات قاطع امنیتی و قضایی و هوشیاری مردم پروژه ناامن کردن اردبیل شکست خورد. در استان اردبیل هیچ جانباخته و شهید نداشتیم و سعی شد با معترضان  با نهایت تسامح و تساهل رفتار شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601770

مهمترین اخبار ایران و جهان: