نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 19:48

بلینکن در گفت‌وگو با فیدان: جنگ غزه نباید توسعه یابد

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود بر ضرورت عدم توسعه درگیری‌ها در غزه به دیگر مناطق تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور روز شنبه تلفنی با «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه درباره تلاش‌ها برای عدم توسعه درگیری‌ها در غزه به دیگر مناطق گفت‌وگو کردند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، بلینکن و همتای ترکیه‌ای خود درباره آزادسازی دیگر گروگان‌ها در غزه و ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه نیز گفت‌وگو کردند.

با تداوم عملیات زمینی ارتش اسرائیل در غزه، آمار تلفات نظامی رو به افزایش است؛ شامگاه پنج شنبه هم ارتش رژیم اشغالگر از کشته‌شدن دو نظامی دیگرش در درگیری با نیروهای مقاومت خبر داده بود.

اعلام گزارش تلفات از سوی ارتش اسرائیل در شرایطی است که آمار به شکل قطره‌چکانی اعلام می‌شود؛ به گفته کانال 12 اسرائیل، ارتش این رژیم به بیمارستان‌ها دستور داده است تا بدون هماهنگی آمار زخمی‌ها را منتشر نکنند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت، چاپ فلسطین اشغالی، امروز (۱۸ آذر) در گزارشی به نقل از منابع نظامی اسرائیلی، از زخمی شدن بیش از پنج هزار نظامی این رژیم از زمان آغاز جنگ در غزه خبر داد.

به نوشته این روزنامه، از میان این تعداد زخمی، دو هزار نفرشان معلول و دچار نقص عضو شده‌اند. به گفته منابع نظامی اسرائیلی، بخش توانبخشی وزارت جنگ این رژیم روزانه ۶۰ مجروح جدید را پذیرش می‌کند که عمده آن‌ها دارای جراحات شدیدی هستند.

روز گذشته نیز ارتش اعلام کرد که گروهبان ذخیره، «کوبی دباش» ۴۱ ساله ساکنان طبریا، از نیروهای تیپ مهندسی و گروهبان یکم، «ایال مئیر» از ساکنان قدس اشغالی و از نیروهای گردان ۶۹۹، دو کشته‌شده جدید اسرائیلی هستند.

با اعلام خبر کشته‌شدن این دو نظامی، شمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به نوار غزه که تاکنون رسماً تل‌آویو به آن‌ها اعتراف کرده، به ۹۴ نفر افزایش یافت.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599326

مهمترین اخبار ایران و جهان: