نیوز سیتی!
26 آبان 1402 - 22:06

«مسیر» راهی برای ارائه خدمات مشاوره خانواده در دعاوی

رئیس مرکز تحول قوه قضائیه با اشاره به رونمایی سامانه مسیر در دادگستری اصفهان گفت: کلیه امور مربوط به مشاوره در دعاوی با موضوع خانواده در بستر سامانه مسیر انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌ محسن ابراهیمی، رئیس مرکز تحول قوه قضائیه در آیین تحلیف مشاوران خانواده قوه قضائیه در استان اصفهان و رونمایی از سامانه مسیر، پرونده‌های با موضوع خانواده را از مهم‌ترین موضوعات رسیدگی به پرونده در دادگستری‌ها عنوان و اظهار کرد: اگر به پرونده‌های با موضوع خانواده با دقت و تخصص کامل رسیدگی شود این امر به کاهش نرخ طلاق در کشور کمک خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به بالا بودن نرخ طلاق در کشور، یکی از اولویت‌های قوه قضائیه استفاده از ظرفیت کارشناسان، مشاوران خانواده و مددکاران در بستر سامانه جدید «مسیر-مشاور ساختن یک راه» است که با استفاده از این سامانه، خدمات مشاوره خانواده به شکل شفاف‌تر و با کیفیت بهتر انجام می‌پذیرد و استان اصفهان نیز یازدهمین استانی است که به این سامانه متصل می‌شود.

 ابراهیمی در خصوص سامانه مسیر عنوان کرد: کلیه امور مربوط به مشاوره در دعاوی با موضوع خانواده در بستر این سامانه انجام می‌شود و با استفاده از ابزارهای مالی و روانشناسی که در این سامانه پیش‌بینی شده است می‌توان به کاهش نرخ طلاق در جامعه امیدوار بود.

گفتنی است در پایان این مراسم، ۳۳ مرکز مشاوره خانواده که در سال ۹۹ آیین تحلیف آنها برگزار شده بود، مجوز خود را دریافت کردند و ۶۷ مشاور جدید نیز با برگزاری تحلیف به مشاوران خانواده قوه قضایئه در استان اضافه شدند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1575526

مهمترین اخبار ایران و جهان: