نیوز سیتی!
20 آبان 1402 - 17:05

بام نهاوند مهیای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری می‌شود

شهردار نهاوند گفت: با امهال ۳۰ ساله تپه ابوذر نهاوند و انتقال آن از منابع طبیعی به شهرداری، تپه ابوذر مهیای سرمایه گذاری به عنوان یک مکان گردشگری می‌شود.

مجید یوسفی نوید امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: تپه ابوذر یا بام نهاوند یکی از اماکن با قابلیت گردشگری بالا است که طی چند سال گذشته اقدامات خوبی برای ساماندهی آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه واگذاری این مکان به شهرداری تاکنون به صورت ۱۰ ساله بوده و این زمان نیز در حال اتمام است افزود: از همین رو برای جذب سرمایه‌گذاری ضروری است این مکان به صورت بلند مدت به شهرداری منتقل شود تا انگیزه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری به وجود آید.

شهردار نهاوند اضافه کرد: برای این منظور اخیرا با حضور رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در نهاوند جلسه‌ای تشکیل شد و بحث امهال ۳۰ ساله تپه ابوذر مطرح شد که پس از توجیهات لازم مورد موافقت وی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به موافقت سازمان جنگل‌ها در راستای امهال ۳۰ ساله تپه ابوذر به شهرداری مقرر شد که اقدامات اداری از سوی اداره کل منابع طبیعی استان به عمل آمده و پیگیری لازم در این زمینه به عمل آید.

یوسفی خاطرنشان کرد: برای جذب سرمایه‌گذار تاکنون اقدامات زیر بنایی در این مکان به عمل آمده و مطالعه طرح گردشگری جامع مانند ایجاد شهر بازی، تله کابین، ایجاد باغ گیاهان دارویی، هتل و دیگر جاذبه‌های گردشگری به عمل آمده و فراخوان جذب سرمایه‌گذار نیز انجام شده است.

وی در پایان گفت: با جذب سرمایه‌گذار و اجرای طرح‌های گردشگری در این منطقه شاهد تحول در چهره شهری نهاوند خواهیم بود.

پایان پیام/۳۱۴۰/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1568326

مهمترین اخبار ایران و جهان: