نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 03:02

شویگو: ضد حمله اوکراین جان 125000 سرباز این کشور را گرفت

وزیر دفاع روسیه از تلفات 125000 سرباز اوکراینی در جریان ضد حمله تابستانی ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه امروز جمعه اعلام کرد، ارتش اوکراین در جریان ضد حمله شکست خورده‌ای که از ماه ژوئن علیه مواضع ارتش روسیه به اجرا گذاشت 125000 سرباز و 16000 واحد از «انواع تسلیحات» خود را از دست داده است.

به نوشته روزنامه «مسکو تایمز»، شویگو روز جمعه در یک نشست خبری اظهار کرد: «اوکراین با وجود همه نیروهایی که بسیج کرد، دریافت تسلیحات غربی و به کارگیری ذخایر استراتژیک فرماندهی خود در نبرد نتوانست وضعیت را در میدان جنگ تغییر دهد.»

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: «پرسنل نظامی ما به شکلی قاطع و شایسته عمل کردند و توانستند مواضع ممتاز تر را تصرف کرده و مناطق تحت کنترل خود را در تمامی محورها گسترده‌تر کنند.»

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اعتراف کرد ضد حمله ارتش کشورش علیه روسیه قادر به کسب «نتایج مطلوب به دلیل کمبود تسلیحات و نیروهای زمینی» نشد.

به گفته وزیر دفاع روسیه، ارتش این کشور در خط مقدم جنگ در اوکراین پیشرفت مداومی را کسب کرده است.

او اظهار کرد: «ما همچنان اقدامات دفاعی فعال خود را ادامه و پتانسیل نیروهای مسلح خود را افزایش خواهیم داد.»

اوکراین اخیرا اعلام کرد، نیروهای روسیه عملیات در شرق این کشور را «تا سطح چشمگیری افزایش داده‌اند» اما نیروهای اوکراینی در برابر آنها مقاومت کرده‌اند.

حجم درگیری‌ها در محو شهر صنعتی «آدویکا» افزایش یافته و این شهر تبدیل به کانون بزرگ درگیری‌ها شده است.

روسیه در ماه اکتبر عملیات‌های جدیدی را برای تصرف این شهر به اجرا گذاشته و تحلیلگران ارزیابی کرده‌اند که قوای روس در این محور پیشرفت‌های تدریجی کسب کرده‌اند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590670

مهمترین اخبار ایران و جهان: