نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 17:25

استاندار اصفهان، قائم مقام شورای شهر اردستان شد

فرماندار اردستان گفت: مطابق با قانون استاندار اصفهان به عنوان قائم مقام شورای شهر اردستان است و شهردار باید از این پس لوایح خود را برای استاندار ارسال کند.

سید محمد هادی احمدی‌طبا، فرماندار اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان، اظهار داشت: شورای شهر اردستان یک روند پنج ماهه را پشت سر می‌گذراند که در ابتدای کار اعضای شورای شهر در قالب دو گروه سه نفره و دو نفره با یکدیگر دچار مشکل شده بودند و در شورا عضو علی البدل نداشتیم همچنین دو نفر نیز در جلسات حضور نداشتند.

وی افزود: طبق قانون اگر در شش جلسه متوالی افراد در جلسه حضور پیدا نکنند از مجموعه شورای شهر سلب عضویت می‌شوند و موضوع عدم حضور دو نفر از اعضا در جلسات به استانداری اعلام شد که در این راستا هیأت حل اختلاف استان به ریاست استاندار برگزار شد.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: در جلسه هیأت حل اختلاف استان اصفهان در خصوص شورای شهر اردستان، رای بر سلب عضویت دو نفر از اعضای شورا صادر شد و بعد از صدور رای به مدت بیست روز فرصت اعتراض وجود داشت که اعتراضی نیز صورت نگرفت.

فرماندار اردستان تصریح کرد: در بازه زمانی اعتراض به رای صادره، در شهرستان جلساتی با حضور اعضای شورای تامین، دفتر نماینده و امام جمعه اردستان در خصوص شورای شهر برگزار شد اما متاسفانه اعضای شورای شهر که با رای مردم برگزیده شده بود، قادر به ادامه کار در شورا نبودند.

وی بیان کرد: بعد از سلب عضویت دو نفر از اعضا، شورای شهر سه نفره شد و مطابق با قانون شورا در شهرهای با عضو پنج نفر، باید حداقل چهار نفر را داشته باشد تا رسمیت یابد که با سه نفر این امر امکان‌پذیر نبود و این موضوع به استانداری ارجاع داده شد.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: استانداری اصفهان از مرکز وزارت کشور استعلامی را در خصوص شورای شهر اردستان انجام داد که مطابق با پاسخ استعلام باید طبق ماده ۹۹ اقدام شود و این ماده می‌گوید تا زمان برگزاری انتخابات، استاندار باید قائم مقام یا کفیل شورای شهر باشد.

فرماندار اردستان یادآور شد: مطابق با قانون استاندار اصفهان به عنوان قائم مقام شورای شهر اردستان است و شهردار باید لوایح خود را برای استاندار ارسال کند تا استاندار نیز پس از صدور دستورات، به کمیته انطباق شهرستان ارجاع دهد که پس از تصویب کمیته انطباق برای شهردار اجرای آن لازم است.

پایان پیام/۶۳۱۳۵
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582370

مهمترین اخبار ایران و جهان: