نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 19:49

نماینده پارلمان اروپا: اروپا و آمریکا مردم فلسطین را رها کردند

نماینده ایرلندی پارلمان اروپا روز پنجشنبه با انتقاد از بی‌تفاوتی اروپا و آمریکا نسبت به کشار شهروندان غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت، کشتار مردم فلسطین ریشه در ایدئولوژی استعماری دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نماینده ایرلندی پارلمان اروپا روز پنجشنبه  از بی‌تفاوتی اروپا و آمریکا نسبت به کشار شهروندان غزه توسط رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش منابع خبری، «میک والاس» نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی «ایکس» در خصوص بی تقاوتی آمریکا و اتحادیه اروپا به کشتار مردم غزه توسط صهیونیست‌ها نوشت: «جهان هرگز فراموش نخواهد کرد که اروپا و آمریکا مردم  فلسطین را رها کردند. کشتار مردم فلسطین ریشه در ایدئولوژی استعماری دارد. این یک نمونه کتاب درسی از نسل کشی است.»

 بر اساس این گزارش، بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم موقت به پذیرش توافق آتش‌بس با میانجی‌گری‌های دولت قطر و مصر متوسل شد.

 

وی پیشتر نیز گفته بود: «چرا اتحادیه اروپا هیچ مشکلی با بمباران بیمارستان‌ها توسط نظام آپارتاید اسرائیل ندارد؟ آیا اتحادیه اروپا فکر می‌کند که این اقدام، اقدامی درست است؟ چرا اتحادیه اروپا از جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینیان حمایت می‌کند؟ آیا جان فلسطینیان اهمیتی ندارد؟»

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه با اشاره به شهادت بیش از 14 هزار نفر در حملات صهیونیستها، خبر داد که در این حملات، 33 هزار نفر زخمی شدند.

در بیانیه این نهاد آمده است، رژیم صهیونیستی هزار و ۳۵۴ کشتار علیه ساکنان غزه انجام داده است که در پی آن، بیش از شش هزار و ۸۰۰ نفر مفقود شده‌اند. در این حملات، ۳۳ هزار نفر زخمی شدند که بیش از ۷۵ درصد از آنان، زن و کودک هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582526

مهمترین اخبار ایران و جهان: