نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 12:56

سرمایه‌گذاری 7 هزار میلیارد ریالی برای راه‌اندازی خط تولید سرم در تبریز

طرح سرم‌سازی داروسازی دانا با ظرفیت اسمی سالانه ۴۰ میلیون بطری و به ارزش 7 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۱۰۰ نفر یکی از مدرن‌ترین خطوط تولید سرم‌های تزریقی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، افشار فتح الهی  مدیر عامل هلدینگ آینده پویا در حاشیه مراسم راه اندازی خط تولید سرم که با حضور وزیر اقتصاد، مدیر عامل بانک ملی و جمعی از مسئولان ملی و استانی برگزار شد، اظهار کرد: از این رو عملیات این پروژه  را که از سه سال گذشته آغاز اما به دلیل تحریم‌های ظالمانه روند آن کند شده بود.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد عملیات عمرانی و جاگذاری دستگاه‌های خط تولید سرم دارو سازی دانا به صورت شبانه‌روزی در 6 ماه گذشته صورت گرفته است.

فتح الهی با بیان این که راه‌اندازی مدرن‌ترین خط تولید سرم‌های تزریقی در داروسازی "دانا" به ارزش 7 هزار میلیارد ریال یکی از مدرن‌ترین خطوط تولید سرم‌های تزریقی در کشور است گفت : با آغاز به کار این خط تولید، بیش از ۱۰ درصد سرم کشور در این داروسازی تولید می‌شود.

وی با اشاره به محاسن و نتایج مطلوب این پروژه گفت: با افتتاح این پروژه برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌ ایجاد می‌شود.

وی یاد آور شد:سرم‌های تولیدی این واحد به لحاظ استفاده از طرح‌های دانش بنیان بسیار با کیفیت است. از مزیت‌های این طرح سیستم آب‌سازی پیشرفته بوده و استفاده از مواد اولیه پروپیلن یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح تولیدی است. ظرفیت اسمی خط تولید سرم دارو سازی دانا نیز سه میلیون باتل نیم لیتری در ماه است.

داروسازی دانا در شهر تبریز واقع شده و از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ شفادارو است. شفادارو نیز از جمله شرکت‌های هلدینگ طرح و توسعه آینده پویا است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582070

مهمترین اخبار ایران و جهان: