نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 21:06

رژیم صهیونیستی از لیست نمایندگی‌های صلیب سرخ حذف شود

رئیس کمیته حقوق بشر در نامه‌ای به مدیر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواستار حذف نام رژیم اشغالگر قدس از لیست نمایندگی‌های فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به مدیر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواستار حذف نام رژیم اشغالگر قدس از لیست نمایندگی‌های فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ شد.

متن نامه زهره الهیان به «میریانا اسپوریالیک» مدیر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به شرح زیر است:

میریانا اسپوریالیک عزیز

مدیر محترم کمیته بین‌المللی صلیب سرخ

عالیجناب؛

در ابتدا مایلم به نمایندگی از همکارانم در مجلس شورای اسلامی ایران، سلام گرم و صمیمانه خود را به شما ابلاغ نمایم.

همان‌گونه که مستحضرید؛ جهان بار دیگر شاهد چهره خصمانه رژیم اشغالگر صهیونیستی است که با ارتکاب جنایات بزرگ و نسل‌کشی آشکار، یکی از مخوف‌ترین فجایع تاریخ را رقم زد. اقدامات غیرانسانی و جنون‌آمیز رژیم اشغالگر قدس، پس از سال‌ها مظلوم‌نمایی و تبلیغات علیه مسلمانان به عنوان جریان‌های تروریستی و ضد یهود، افکار عمومی دنیا و حتی انگلیس، آمریکا و اروپا که تا به حال از رژیم صهیونیستی حمایت کرده‌اند را در بهت و حیرت فرو برد.

حمله به بیمارستان‌ها و نقاط پر جمعیت و امن و اقدام به نسل‌کشی کودکان و زنان بی‌دفاع غزه و وقاحت و اصرار این رژیم بر کودک‌کشی نشان از عدم صلاحیت این کشور در عضویت این فدراسیون بین‌المللی است؛ لذا با توجه به داشتن روحیه پاک و دلسوزانه جنابعالی انتظار می‌رود در خصوص اجرای ماده ۲۳ کنوانسیون ژنو مبنی بر کمک‌رسانی بشر دوستانه و اعطای آزادی عبور محموله‌های غذایی و دارویی همه کشورهای داوطلب به غزه، نسبت به حذف نام رژیم اشغالگر قدس از لیست نمایندگی‌های فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ اقدام نمایید.

همچنین انتظار داریم ضمن مذاکره با رئیس فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر مصر نسبت به انجام واکنش سریع و اثرگذار جهت جلوگیری از بروز فجایع انسانی بیشتر اقدام و همزمان در زمینه همکاری با ایران به عنوان ده کشور برتر فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر برای ارسال اطبا و کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه همکاری و مساعدت فرمایید.

امیدوارم این سازمان بین‌المللی در این شرایط حساس و پر تنش بتواند از طریق کمک‌رسانی به قربانیان در این درگیری مسلحانه و خشونت‌آمیز به ویژه زنان، کودکان، سالمندان و بیماران در جهت رعایت حقوق بین‌المللی بشردوستانه و در راستای اهداف و رسالت خود گام‌های مؤثرتری بردارد.

فرصت را مغتنم شمرده احترامات فائقه را تجدید می‌نمایم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549326

مهمترین اخبار ایران و جهان: