نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 18:01

ترویج ارزش ها با اجرای اردوهای راهیان نور

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: اردوهای راهیان نور ترویج دهنده ارزش ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله در جلسه هماهنگی اعزام راهیان نور دانش‌آموزی این استان با بیان اینکه یکی از ابتکارات خوب نظام و سپاه در پاسداشت دستاوردهای دفاع مقدس، اردوی راهیان نور است، گفت: این اردوهای معرفتی ترویج دهنده ارزش‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه راهیان نور با رویکرد ارزشی و انقلابی انجام می‌شود، افزود: اردوهای راهیان نور می‌تواند آموزه‌های دوران دفاع مقدس مانند مقاومت، ایثار و ازخودگذشتگی را به نسل جدید انقلاب انتقال و آنان را در برابر آسیب‌ها اجتماعی و تهاجم فرهنگی دشمن بیمه کند.

سردار کریمی با اشاره به اینکه در این اردوها نوجوانان با سیره شهدا و دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های کشور آشنا می‌شوند، تصریح کرد: دانش‌آموزان در این اردوها در جایی قدم می‌گذارند که رزمندگان اسلام در آنجا به مقابله با دشمن پرداختند.

فرمانده سپاه روح‌الله با تأکید بر نقش الگویی دوران دفاع مقدس گفت: شهدا برای رشد و امنیت کشور جان خود را نثار کردند تا در عرصه‌های مختلف کشور به پیشرفت و توسعه دست پیدا کند و همین باعث می‌شود تا خودباوری در نسل چهارم انقلاب نیز تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه روایت دستاوردهای انقلاب در استان خوزستان هم مدنظر باشد، گفت: روایت دستاوردهای انقلاب در استان خوزستان در قالب راهیان پیشرفت بایستی مورد توجه باشد تا بخشی از دستاوردهای انقلاب را که به برکت خون شهدا در این سال‌ها حاصل شده را ببینید و هرکدام بازگوکننده این سفر مهم به خانواده، هم کلاسی‌ها و دوستان خود باشند.

سردار کریمی بر لزوم استفاده از ظرفیت غنی پیشکسوتان دفاع مقدس برای تبیین هشت سال دفاع مقدس تاکید و خاطرنشان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی «جنگ را کسانی باید روایت کنند که خودشان آن را درک کرده‌اند» لذا اگر راویان از نسل جنگ و جبهه باشند و خود رزمنده و پیشکسوت جنگ بوده باشند آن دوران را از نزدیک درک کرده‌اند و در انتقال مفاهیم ایثار و شهدا به نسل جدید موفق تر عمل می‌کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549170

مهمترین اخبار ایران و جهان: