نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 23:22

روسیه یک شهر را در دونتسک تصرف کرد

وزیر دفاع روسیه از دست یافتن ارتش کشورش به یکی از فتوحات مهم خود در اوکراین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد نظامیان روس توانستند شهر «مارینکا» در نزدیکی دونتسک را از کنترل نیروهای اوکراینی خارج و تصرف کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شویگو گفت، ارتش روسیه بعد از تصرف مارینکا واحدهای توپخانه ارتش اوکراین را به میزان چشمگیری از دونتسک به عقب راند.

شویگو اضافه کرد، تصرف شهر مارینکا به کاهش چشمگیر توانمندی‌های نظامی اوکراین و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای روسیه در منطقه منجر شده است.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه بعد از شنیدن خبر تصرف مارینکا گفت، کنترل این شهر که زمانی میزبان 10000 نفر جمعیت بود به قوای ارتش روسیه اجازه خواهد داد واحدهای رزمی دشمن را از دونتسک دور کند.

پوتین بر اساس ویدیویی از صحبت‌هایش با شویگو درباره فتح شهر مارینکا که از سوی یک خبرنگار حوزه کرملین انتشار یافت گفت: «سربازان ما حالا این فرصت را به دست آورده‌اند تا منطقه عملیاتی خود را گسترده‌تر کنند.»

آخرین پیروزی بزرگی که روسیه در جریان عملیات نظامی خود در اوکراین رقم زد مربوط به تصرف شهر «باخموت» در ماه مه گذشته است. این شهر تا پیش از تصرف شدن تا مدتها صحنه برخی از خونین‌ترین نبردها در اوکراین بود. پس از این تصرف، اوکراین از ماه ژوئن ضد حمله‌ای را علیه مواضع روسیه با هدف بازپس‌گیری آنها در جنوب و شرق خاکش به اجرا گذاشت.

نیروهای اوکراینی در ادامه از رقم زدن پیشرفت قابل توجه در این ضد حمله خود با توجه به مقاومت محکم نظامیان روس ناکام ماندند.

رسانه های اوکراینی گزارش دادند، سربازان ارتش روسیه همچنین حملات از زمین و هوا به شهر آودیوکا را از اواسط اکتبر تشدید کردند. این شهر اکنون تمرکز حرکت نظامیان روس برای پیشروی در منطقه دونباس در شرق اوکراین است.

شهر آودیوکا در سال 2014 یک بار برای مدت کوتاهی در کنترل جدایی طلبان طرفدار روسیه که بخش‌های بزرگی از شرق اوکراین را در اختیار دارند قرار گرفت. اوکراینی‌ها که این شهر را به عنوان دروازه منطقه دونتسک در نظر می‌گیرند بعدا استحکاماتی دفاعی را در اطراف این شهر احداث کردند.

اوکراین هنوز اظهارنظری درباره تصرفات و تحولات اخیر جنگ در این کشور منتشر نکرده است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616026

مهمترین اخبار ایران و جهان: