نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 00:59

قانون شکنی در حفاظت از محیط زیست توجیه ناپذیر است

اردبیل - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در راستای حمایت از هوای پاک و حفاظت از محیط زیست هیچ توجیحی بر خلاف قانون قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو شامگاه دوشنبه در دیدار با مسئولان محیط زیست استان اردبیل به مناسبت هفته هوای پاک اظهار کرد: اهمیت و رسالت محیط زیست و لزوم صیانت و حفاظت از این منابع بر کسی پوشیده نیست و وظیفه اجتماعی خود را باید در این زمینه ادا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه عمده ترین مشکلات در حوزه محیط زیست ناشی از عدم برنامه ریزی صحیح از سوی مسئولان در بحث کنترل آلایندگی‌ها به ویژه آلاینده‌های صنعتی است که منجر به آسیب‌های جدی به محیط زیست می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: ضروری است تا قبل از احداث پروژه‌های صنعتی مسئولان متولی مطابق قانون عمل کرده و با انجام دقیق وظایف ذاتی خود پیوست‌های زیست محیطی را مدنظر قرار دهند.

کثیرلو با تاکید بر اینکه هیچ توجیهی بر خلاف قانون نباید پذیرفته باشد، گفت: عملکرد دستگاه قضائی استان در بحث حمایت از هوای پاک و حفاظت از محیط زیست شفاف است و در این زمینه با هیچ ارگان و نهادی مماشات نخواهد کرد.

وی گفت: تعیین شعبات ویژه رسیدگی به تخفات در این حوزه، استفاده از مجازات جایگزین حبس و اجرای دقیق قانون حمایت از هوای پاک و صیانت از محیط زیست از جمله مواردی است که دادگستری استان به جد آن را دنبال می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اعلام آمادگی دستگاه قضائی استان اردبیل در حمایت قضائی از اقدامات قانونی دستگاه‌های متولی در امر حفاظت و صیانت از محیط زیست تصریح کرد: با هرگونه اقدام خلاف قانون که منجر به آسیب محیط زیست می‌شود مطابق قانون به شدت برخورد می‌شود.

کثیرلو بیان کرد: فعال‌تر شدن واحدهای حقوقی دستگاه‌های مسئول در امر پی گیری و اجرای احکام صادره، استفاده از ظرفیت‌ها و لزوم هماهنگی با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم داد گستری استان اردبیل در امر صیانت و حفاظت از محیط زیست مؤثر است.

وی اظهار کرد: آگاهی دهی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص برخی از اقدامات مخرب به ویژه آتش زدن پس ماندهای محصولات کشاورزی و… با استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما، نشریات و فضای مجازی می‌تواند در صیانت از محیط زیست مؤثر باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 981570

مهمترین اخبار ایران و جهان: