نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 16:53

۱۰۰۰ نفراز اتباع خارجی در جهرم واکسینه شدند

جهرم-رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: هزار نفر از اتباع خارجی ساکن شهرستان جهرم تحت واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال و سرخک قرار گرفته اند.

محمد رحمانیان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح کشوری کمپین واکسیناسیون تکمیلی اتباع خارجی در شهرستان‌های جهرم و خفر، تا کنون ۱۰۰۰ نفر از اتباع خارجی واکسن فلج اطفال و ۹۵۰ نفر از آنها واکسن سرخک نیز دریافت کرده‌اند.

وی افزود: طرح کشوری کمیته واکسیناسیون تکمیلی اتباع خارجی برای جمعیت پناهندگان و مهاجرین با اولویت واکسیناسیون سرخک و فلج اطفال از ابتدای دی ماه سال جاری در کشور در حال اجرا است.

رحمانیان اظهار کرد: بهبود واکسیناسیون کرونا و سایر واکسن‌ها و همین طور ارائه ویتامین A و شناسایی و درمان بیماری سل برای اتباع خارجی از دیگر موارد این طرح کشوری است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در شهرستان جهرم به دو صورت در حال اجرا است، گفت: مراجعه اتباع به پایگاه بهداشتی درمانی فجر و تشکیل تیم‌های سیار و حضور در کمپ‌ها و کلونی‌های افاغنه از جمله روش‌های واکسینه شدن اتباع است ضمن اینکه از اتباع خارجی تقاضا می‌شود در اسرع وقت جهت انجام واکسیناسیون تکمیلی به پایگاه بهداشتی درمانی فجر (میدان هلال احمر) مراجعه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 982926

مهمترین اخبار ایران و جهان: