نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 15:12

آموزش‌ باید به سمت هوشمندسازی حرکت کند

استاندار خراسان‌شمالی با تاکید بر این موضوع که امروزه سیستم‌های هوشمند در دنیا حرف نخست را می زند، گفت:  باید از غافله این موضوع عقب نمانیم پس اهمیت دادن به آموزش و پرورش چه در ابعاد فیزیکی و چه امکانات و تجهیزات بسیار مهم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان‌شمالی در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونان این مجموعه به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش با بیان اینکه پیشرفت کشور در سایه تعلیم و تربیت درست محقق می شود، اظهار کرد: برای رسیدن به تعلیم و تربیت درست باید جایگاه معلمان و متولیان مجموعه آموزش و پرورش را ارج نهاد.

وی با اشاره به اینکه باید فضایی به وجود آورد تا جایگاه معلم آنچنان بالا برود که دل کندن از آن سخت باشد، گفت: شیرازه تربیتی تمام دانش آموزان در مدرسه بوجود می‌آید لذا ضروریست تا درصدد ارتقای جایگاه معلمان باشیم.

استاندار خراسان‌شمالی افزود: اگر از مجموعه آموزش و پرورش توقع و انتظاراتی داریم در قبال آن امکانات چه فیزیکی و چه فنی هم در اختیارش قرار گیرد.

حسین نژاد با تاکید بر این موضوع که امروزه سیستم‌های هوشمند در دنیا حرف نخست را می زند، تصریح کرد: باید از غافله این موضوع عقب نمانیم پس اهمیت دادن به آموزش و پرورش چه در ابعاد فیزیکی و چه امکانات و تجهیزات بسیار مهم خواهد بود.

وی بر ترویج فرهنگ قوی‌تر بودن وصرفه‌جویی در دانش آموزان تاکید کرد و گفت:  دانش آموزان امروزه بیشتر مصرف گرا شده‌اند بنابراین در دروسی همچون انشا صرفه جویی در سوخت و یا سایر موضوعات باید تبیین شود که البته در گام نخست برای تحقق این موضوع باید به خودشناسی دست یابیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:امروز انگیزه درس خواندن در مدرسه و دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که دانش آموز و دانشجو طالب عدم تعطیلی فضای آموزشی خود باشد.

وی بر ارتقا و بروز شدن دانش معلمان نیز تاکید کرد و افزود: اگر بتوانیم پیشرفتهای کشور را به دانش آموزان انتقال دهیم باید مسیر درست را به آنان نشان دهیم.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 982670

مهمترین اخبار ایران و جهان: