نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 18:19

برچیدن چادرهای هواداران «بولسونارو» در برزیل/ ۴۶ تَن زخمی شدند

رسانه ها اعلام کردند که پلیس و نیروهای امنیتی در حال برچیدن چادرهای هواداران «بولسونارو» در این کشور هستند و این در حالیست که ۴۶ تَن تا کنون در برزیلیا در جریان این حوادث زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای امنیتی برزیل امروز دوشنبه برچیدن چادرهای هواداران «ژایر بولسونارو» رئیس جمهور سابق این کشور را آغاز کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، پلیس و نیروهای امنیتی برزیل پس از اعلام هشدارهایی به آشوب گران در این خصوص، به این اقدام مبادرت ورزیده و اعلام کردند که تا چند ساعت آینده همه این چادرها از تمامی نقاط پایتخت این کشور جمع آوری خواهد شد.

از سوی دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک رزنامه اسپانیایی در خصوص آمار زخمی های ناآرامی های اخیر در برزیل اعلام کرد که تا کنون ۴۶ نفر در این حوادث مجروح شده و به بیمارستان های پایتخت انتقال یافته اند.

به گزارش این روزنامه، ۶ نفر از ۴۶ نفری که در بیمارستان برازیلیا بستری شده‌ اند در وضعیت وخیم هستند و ۲ نفر به مراقبت‌ های پزشکی ویژه نیاز دارند.

برچیدن چادرهای هواداران «بولسونارو» در برزیل/ ۴۶ تَن زخمی شدند

یک هفته پس از تحلیف و آغازبه‌کار رسمیِ «لولا داسیلوا»، رئیس‌ جمهور جدید و چپ‌گرای برزیل، هواداران «ژائیر بولسونارو»، رئیس‌جمهو غرب‌ گرای پیشین این کشور و رقیب شکست‌خورده لولا در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، به ساختمان کنگره، دادگاه عالی و کاخ ریاست‌جمهوری حمله کردند.

بنا بر گزارش شبکه الجزیره تقریباً تمام سران کشورهای آمریکای لاتین و بقیه جهان این اغتشاش و شورش هواداران بولسونارو را محکوم کردند. برای مقابله با معترضان در پایتخت، رئیس‌جمهور برزیل دستور داده تا ارتش و نیروهای فدرال وارد عمل شوند.

کشورهای آرژانتین و شیلی رسماً از برزیل خواسته‌اند که برای کمک به نیروهای پلیس این کشور، نیروهای ویژه به برزیل اعزام کنند. پس از ساعت‌ها زدوخورد شدید نیروهای نظامی و معترضان، هم‌اکنون در تمام نقاط پایتخت، ایستگاه‌های ایست‌وبازرسی برپا شده و فرماندار پایتخت نیز برکنار شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 965970

مهمترین اخبار ایران و جهان: