نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 14:34

اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری طی دهه مقاومت در مدارس لرستان

خرم‌آباد- معاون آموزش و پرورش لرستان از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری طی دهه مقاومت در سطح مدارس این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امین رسولی امروز چهارشنبه در نشست اجرای برنامه‌های دهه مقاومت، اظهار داشت: همایش پیاده روی فرهنگیان همراه با خانواده و تجدید میثاق با شهدای گمنام، برپایی چادر سلامت، تهیه و انتشار عکس، بروشور، کلیپ با موضوع جبهه مقاومت و سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» در فضای مجازی، برگزاری مسابقات ادبی، فرهنگی و هنری با موضوع حماسه ۹ دی ماه و مکتب «حاج قاسم سلیمانی» و چندین برنامه دیگر ازجمله اقدامات آموزش و پرورش در این دهه است.

وی، افزود: دشمن با رویکرد فرهنگی و زبان هنر به دنبال تسخیر ذهن نوجوانان و جوانان ما است که ما هم باید با همین رویکرد در مقابل دسیسه‌ها و توطئه‌های آنها ایستادگی کنیم

سرهنگ بهمن سپهوند معاون سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز در این نشست، کار در عرصه فرهنگ و هنر را بسیار وسیع و گسترده عنوان کرد و گفت: همه دستگاه‌ها و نهادها در فرهنگ سازی نقش دارند و اگر کوتاهی انجام شود همه در آن دخیل هستند.

وی، افزود: آموزش و پرورش و سپاه در دشمن شناسی و بصیرت افزایی نقش مشترکی دارند و باید با تعامل و همکاری بیش از پیش در این زمینه به دانش آموزان آگاهی بخشی بیشتری داده شود.

حامد پارسا رئیس اداره فرهنگی، هنری آموزش و پرورش لرستان نیز در این نشست هم افزایی و همکاری بین سپاه و آموزش و پرورش را مهم دانست و گفت: برگزاری نشست‌های بصیرتی با حضور هادیان سیاسی و کارشناسان بصیرت افزایی در سطح ۲۴ منطقه و شهرستان آموزش و پرورش لرستان یکی از این همکاری‌ها است.

وی، به نقش هنرمندان در پویایی و شادابی جامعه هم اشاره کرد و اظهار داشت: ۸۳ هنرمند برگزیده کشوری در آموزش و پرورش فعالیت دارند که لازم است با حضور سایر دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان از این هنرمندان تجلیل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 940570

مهمترین اخبار ایران و جهان: