نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 10:48

آغاز اجرای فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی دام ها در استان تهران

تهران- مدیرکل دامپزشکی استان تهران از آغاز اجرای فاز دوم واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام های سبک و سنگین در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود محمدیان صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از آغاز فاز دوم واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین در استان تهران از ابتدای ماه بهمن تا پایان اسفند خبر داد.

محمدیان خاطرنشان کرد: در این طرح ۹۰ درصد دام‌های سبک و ۸۵ درصد جمعیت دام‌های سنگین روستایی و عشایری استان تهران به صورت رایگان در قالب طرح خرید خدمت و با پتانسیل مراکز مایه کوبی بخش خصوصی و با نظارت، ارزیابی و پایش مستمر بخش دولتی واکسینه می‌شوند.

وی افزود: در این طرح رایگان بالغ بر ۷۰۰ هزار رأس دام سبک و ۱۲۰ هزار رأس دام سنگین استان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی و واگیر دار نشخوارکنندگان بوده و در صورت بروز خسارت سنگین اقتصادی به صنعت دامداری وارد می‌کند و از علائم بروز آن می‌توان به تب، بی اشتهایی، آبریزش ناحیه دهان و بینی، زخم‌های دهانی و پستانی، لنگش، کاهش تولید شیر، اشاره کرد.

وی عنوان داشت: این بیماری مشترک بین انسان و دام نیست و قابلیت سرایت به انسان را ندارد و مهمترین راه پیشگیری از بروز بیماری واکسیناسیون جمعیت دامی و رعایت ضوابط امنیت زیستی در واحدهای دامی می‌باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 996726

مهمترین اخبار ایران و جهان: