نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 15:27

مسئولان وعده رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی را فراموش نکنند

زنجان-امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه باید مورد توجه جدی مسئولان باشد، گفت: مسئولان وعده‌های خود را فراموش نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان، با بیان اینکه روند موجود در زمینه آشفتگی بازار و نوسان قیمت‌ها، باعث ایجاد مشکلات معیشتی و اقتصادی برای مردم شده است، گفت: رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه باید مورد توجه جدی مسئولان باشد و وعده حل مشکلات اقتصادی نباید فراموش شود.

وی افزود: با وجود تلاش‌های صادقانه صورت گرفته در حوزه اقتصادی و ساماندهی به وضعیت معیشت و اقتصاد جامعه، هنوز با حجم بزرگی از چالش‌های اقتصادی مواجه هستیم که باید مدیریت جدی در این زمینه صورت بگیرد.

خاتمی با شاره به برخی مطلب عنوان شده در خصوص دلایل بروز مشکلات اقتصادی در جامعه، ادامه داد: وعده‌ها را فراموش نکنید قبلاً که اذعان داشتند تحریم تأثیری بر مشکلات اقتصادی آنچنان ندارد و تنها ۲۰ درصد دخیل است و مابقی مربوط به مدیریت و عملکرد داخلی دارد اما متأسفانه به گفته‌هایمان دقت نداریم و وعده‌ها فراموش می‌شود.

امام جمعه زنجان تاکید کرد: یکی از راه‌های غافل نشدن از مردم رسیدگی به حل مشکلات آنان است که در مقاطع مختلف از جان، مال و فرزندان خود برای دفاع از انقلاب و نظام مایه گذاشتند و انصاف نیست که مورد غفلت قرار گیرند.

خاتمی با بیان اینکه ملت ایران همواره در صحنه‌های مختلف پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند و در این مسیر همواره گوش به فرمان ولایت فقیه بوده‌اند، گفت: برای رفع مشکلات و چالش‌های معیشتی و اقتصادی جامعه باید تلاش جدی صورت بگیرد و از شعار و وعده پرهیز شود.

وی با بیان اینکه ۹ دی ماه به عنوان نماد اعلام وفاداری ملت نسبت به ستون خیمه انقلاب است، گفت: مقابله با فتنه‌های مختلف فقط با حضور و مشارکت مردم ممکن شده است.

خاتمی متذکر شد: دشمن از ابتدای انقلاب با انواع توطئه‌ها همچون حمایت از گروهک‌ها، کودتا و جنگ تحمیلی درصدد ضربه زدن به نظام اسلامی بود و چون نتیجه‌ای نگرفت در سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و امروز به بهانه‌های مختلف دنبال ایجاد فتنه است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مردم در هر زمانی پایبندی خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را اثبات کرده‌اند، گفت: با اینکه دشمن از رسیدن به اهداف خود در ضربه زدن به نظام ناکام مانده ولی همچنان فتنه و توطئه چینی آنها علیه انقلاب اسلامی تداوم دارد.

حجت الاسلام خاتمی در ادامه با اشاره به روز ۱۳ دی سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: سردار شهید سپهبد سردار سلیمانی در این جهاد پیروز شد، خدمت شبانه‌روزی به نظام طی ۴۰ سال، جهاد با نفس این شخصیت برجسته را بی‌بدیل ساخت و روحیه مقاومت و ایستادگی داشت و تربیت شده مکتب ولایت و اهل‌بیت (ع) بود.

امام‌جمعه زنجان، با اشاره به مجاهدت سردار دل‌ها در راستای خدمت‌رسانی به مردم و انقلاب برای عزت ایران اسلامی، گفت: سردار سلیمانی قبل از هر چیز در جهاد اکبر که همان جهاد با نفس است پیروز شد و ۴۰ سال شبانه روز در خدمت انقلاب و عزت ایران اسلامی مجاهدت کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 943970

مهمترین اخبار ایران و جهان: