نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 19:21

ائتلاف متجاوز سعودی تهدیدات صنعا را جدی بگیرد

عضو ارشد هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی باید تهدیدات صنعاء را جدی بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «حمید عاصم» عضو ارشد هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن گفت که ملت این کشور مخالف شرایط نه صلح و نه جنگ است و مذاکرات نیز باید به نتیجه مشخصی برسد.

وی افزود: ملت ما موضع خود را اعلام کرده است و از رهبران خود در قبال زیاده خواهی های آمریکا و عربستان حمایت می کند.

این مقام یمنی ادامه داد: ما به ائتلاف متجاوز سعودی توصیه می کنیم که تهدیدات صنعاء را جدی بگیرد، یا صلح واقعی را بپذیرد و یا اینکه تنش ها از سرگرفته می شود.

این در حالی است که عبدالکریم الحوثی وزیر کشور دولت نجات ملی یمن هم پیش از این گفت: ما در جنگ امنیتی با دشمن آمریکایی که همه اوضاع را در داخل کشور به منظور بهره برداری از آن رصد می‌کند، قرار داریم.

وی افزود: آمریکا به دنبال هرج و مرج در یمن است. آمریکا در سایه حالت نه جنگ و نه صلح در یمن به دنبال تأثیرگذاری بر جبهه داخلی یمن و ایجاد فتنه در میان یمنی هاست.

وزیر کشور یمن تاکید کرد: در آینده نزدیک نهادهای امنیتی شبکه‌های بزرگی که با آمریکاییها و ائتلاف متجاوز سعودی مرتبط هستند و به دنبال تأثیرگذاری بر جبهه داخلی یمن هستند، را کشف خواهند کرد.

وی در ادامه اعلام کرد: نهادهای امنیتی هوشیار هستند و جامعه یمن نقش موازی در خنثی کردن توطئه‌های شیطانی که به دنبال برهم زدن ثبات داخلی و عمومی یمن است، ایفا می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 966126

مهمترین اخبار ایران و جهان: