نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 11:06

ائمه جمعه استان سمنان زکات را ترویج دهند

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان خواستار ترویج زکات از سوی کسانی که دارای تریبون هستند شد و گفت: تریبون‌های نماز جمعه استان زکات را ترویج دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح سه شنبه در نشست شورای زکات استان سمنان به میزبانی دفتر خود در مرکز استان ضمن بیان اینکه زکات فرهنگی است که باید تبیین و ترویج شود، تاکید کرد: کسانی که دارای تریبون هستند، زکات را ترویج دهند.

وی خواستار ترویج زکات از تریبون‌های نماز جمعه استان سمنان شد و افزود: از ظرفیت رسانه‌ها و همچنین فضای مجازی نیز برای این امر استفاده شود.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه از رسانه‌ها همچنین برای ارائه گزارش‌ها در راستای ترویج فرهنگ زکات استفاده شود، بیان کرد: اصل زکات برای تمشیت امور نیازمندان جامعه است.

مطیعی با بیان اینکه زکات، امر و فریضه الهی است که می‌توان گفت مختص اسلام و مسلمانان نیست و متعلق به تمام ادیان است، ابراز داشت: زکات یک شیوه اجرایی معیشتی برای عموم مردم است که توسط خداوند برای شئونات دنیوی بشریت در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شفافیت در بحث هزینه کرد زکات و آمار دهی در این ‌حوزه امری قابل توجه است، گفت: در طول سال برنامه‌ای منجسم و هفتگی برای زکات در رسانه‌ها در راستای ترویج زکات در نظر گرفته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 967270

مهمترین اخبار ایران و جهان: