نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 20:58

نگارخانه هنر سنندج دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد

سنندج- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: ساختمان نوسازی و بهسازی شده نگارخانه هنر سنندج دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

علی اصغر دریایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دنبال دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات تعدادی از هنرمندان نامی عرصه هنرهای تجسمی استان در خصوص نوسازی و تغییرات اساسی در نگارخانه هنر سنندج، اعتبار ویژه ای به این پروژه فرهنگی و هنری اختصاص یافت.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته شده در بهمن ماه سال جاری این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: نگارخانه و گالری هنر سنندج در پر رفت و آمدترین نقطه شهر سنندج و مشرف بر پیاده راه فردوسی محلی بسیار مناسب برای برگزاری انواع نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی، عرضه و فروش آثار و محصولات فرهنگی و هنری و فعالیت‌های ترویجی عرصه فرهنگ و هنر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: هنرهای تجسمی و نمایشگاه‌های این عرصه بسیار وسیع و تأثیرگذار در انواع و اقسام هنرها، نیاز به مکانی جذاب و دارای شرایط لازم برای ارائه و نمایش آثار خویش دارند.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار ویژه ای برای نوسازی و تغییرات اساسی در این مکان هنری اظهار کرد: این گالری سال‌های سال محل برگزاری بهترین نمایشگاه‌ها و رویدادهای هنری از سوی هنرمندان نامی استان بوده است، بر این اساس نیاز بود مجدداً بازسازی و با طرح و ایده‌ای نو طراحی شود.

دریایی افزود: چرخه تولید، عرضه آثار فرهنگی و هنری و به طور کلی اقتصاد هنر و فرهنگ در استان کردستان دارای مشکلات و نارسایی‌های است و با افتتاح و راه اندازی گالری هنر سنندج برگزاری نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های آثار و محصولات هنری و فرهنگی می‌تواند بخشی از این مشکلات عرضه و فروش آثار فرهنگی و هنری را حل نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی آثار هنری، برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های هنری، برنامه ریزی برای تدارک دوره‌های آموزشی برای هنرمندان، چاپ کتاب از آثار هنری هنرمندان، ایجاد کرسی‌های هنراندیشی تخصصی در شاخه‌های مختلف هنرهای تجسمی از دیگر اهدافی است که امیدوارم در این گالری مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مجموعه فرهنگی و هنری استان کردستان از جمله مجتمع‌های فرهنگی و هنری و گالری‌های موجود در آنها با هدف حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و فعالان قرآنی است.

دریایی اظهار داشت: از مهمترین شاخصه‌های کردستان تولید آثار هنری ناب در سطح ملی و بین المللی توسط هنرمندان این استان است که در همه عرصه‌های هنرهای تجسمی از جمله نقاشی، مجسمه سازی، گرافیک، تصویرسازی، کاریکاتور، نگارگری، تذهیب، سفال و سرامیک، عکاسی، گرایش‌های نوین در عرصه خوشنویسی فعالیت‌های مستمری صورت می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱ گالری وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه در حال فعالیت هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 955670

مهمترین اخبار ایران و جهان: