نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 18:37

ورزشکار قزوینی سریع‌ترین یخ‌نورد تاریخ جهان شد

ورزشکار قزوینی در ماده سرعت مسابقات جام جهانی یخ‌نوردی کره‌جنوبی با ثبت رکورد مجموع ۱۱.۵۳ ثانیه ضمن کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها رکورد این ماده را در دنیا ارتقا داد و سریع‌ترین یخ‌نورد تاریخ جهان شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محسن بهشتی‌راد امروز در ماده سرعت مسابقات جام جهانی یخ‌نوردی که در کشور کره‌جنوبی برگزار شده است، با ثبت رکورد مجموع 11.53 ثانیه ضمن کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها رکورد این ماده را در دنیا ارتقا داد و سریع‌ترین یخ‌نورد تاریخ شناخته شد. 

بهشتی‌راد این عنوان را در چارچوب مرحله نخست مسابقات جام‌جهانی یخ‌نوردی سال 2023 که در شهر چونگ‌سونگ کره‌جنوبی برگزار شد، به دست آورد و توانست در مرحله نیمه‌نهایی و در مسیر نخست رکورد 5.84 ثانیه و در مسیر دوم هم رکورد 5.69 ثانیه را از آن خود کند.

به گزارش تسنیم، در این رقابت‌ها 17 کشور جهان با 90 ورزشکار خود حضور داشتند و ایران هم 3 ورزشکار و نماینده در این مسابقات داشت. البته بهشتی‌راد با کسب این نشاط طلا از عنوان قهرمانی خود در سال گذشته دفاع کرد و به نخستین ورزشکار ایرانی تبدیل شد که 2 بار به صورت متوالی قهرمان یخ‌نوردی جهان شده است.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 978926

مهمترین اخبار ایران و جهان: