نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 16:23

امام جمعه بوشهر: دشمنان به دنبال تقلیل جمعیت کشور هستند

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه یکی از عوامل اقتدار یک جامعه، وجود مادر و فرزند و توسعه نرخ جمعیت است، گفت: همیشه دشمنان یک دین و مملکت به دنبال تقلیل قدرت جمعیت یک کشور هستند تا آنها را از بین ببرند و جامعه دچار تقلیل قدرت منابع انسانی شود و آن وقت بر آن سرزمین دینی تسلط پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ظهر امروز در همایش تجلیل از مادران جوان چند فرزندی سراسر استان با عنوان «نشان مادری» به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در سالن لیان شهر بوشهر با تشکر از برگزار کنندگان این همایش اظهار داشت: یکی از عوامل اقتدار یک جامعه، وجود مادر و فرزند و توسعه نرخ جمعیت است.

وی افزود: همیشه دشمنان یک دین و مملکت به دنبال تقلیل قدرت جمعیت یک کشور هستند تا آنها را از بین ببرند و جامعه دچار تقلیل قدرت منابع انسانی شود و آن وقت بر آن سرزمین دینی تسلط پیدا کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه انسان، شخصیتی است که با تحولات نَسبی، دارای عناوین خاص می‌شود، خاطرنشان کرد: شخصیت هر فرد به حوزه عناوین اوست، وقتی یک خانم ازدواج نکرده فقط دختر یک خانواده است اما پس از ازدواج عناوین جدیدی پیدا می‌کند، همسر و مادر می‌شود لذا فرزندآوری یک نعمت الهی است زیرا هم قدرت اجتماعی، ملی و دینی را بالا می‌برد و هم شخص دارای عناوین متعدد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: طبق آیات قرآن فرزند با خودش نعمت می‌آورد، پسر مایه اقتدار خانواده و دختر مایه گرمی و نشاط و صمیمیت خانواده می‌شود و خانه ای که در آن گریه و خنده فرزند باشد آن خانه زنده است.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه با کمبود فرزندآوری در آینده دچار مشکل خواهیم شد تصریح کرد: در صورت اصلاح نشدن این روند، در آینده، سن جامعه بالا می رود و نیروی کار جوان و مدیر نخواهیم داشت بنابراین خانواده ها با تکیه به عنایت الهی و اقتدار دینی و ملی و کانون گرم خانواده رویکرد بهتری را در فرزندآوری ایجاد کنند تا به امید خدا نرخ فضای جغرافیایی جمعیتی ما بالا برود. 

وی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال تخریب است تا بچه ها تحت سلطه فکری جهان غرب قرار بگیرند افزود: هر چه زمان پیش می رود این مادران و بچه‌ها به امام زمان‌مان نزدیک تر هستند بنابراین نکته‌ای که باید در تربیت فرزند به آن توجه کنیم پرورش و تغذیه فرزندان در تراز سربازی آقا امام زمان (عج) و رهروی مقام معظم رهبری است.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 978626

مهمترین اخبار ایران و جهان: