نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 19:18

افزایش بیماران بستری مشکوک به کرونا در سمنان/ ۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان از افزایش تعداد بیماران بستری مشکوک به کرونا در روزهای اخیر در این استان خبر داد و گفت: از مجموع این بیماران، پنج نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ورود سه زیر سویه جدید کرونا به کشور، اظهار کرد: در روزهای اخیر تعداد بیماران چه به‌صورت مراجعه سرپایی و چه بستری در سمنان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۱۶ بیمار بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی وابسته به علوم پزشکی سمنان تحت درمان هستند، عنوان کرد: از این تعداد پنج نفر امروز بستری شدند و از مجموع بستری‌ها پنج نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی کرونا و ابلاغ جدید این ستاد به علوم پزشکی استان‌ها، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا سه هفته دیگر شاهد موج جدید شیوع ویروس، یعنی پیک هشتم کرونا باشیم.

قدس با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تصریح کرد: توصیه ما به عموم مردم این است که نسبت به استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و انجام واکسیناسیون به‌موقع اهتمام ورزند.

وی اضافه کرد: افراد بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از تزریق آخرین دوز واکسن آنها گذشته، برای دریافت واکسن نوبت بعد اقدام کنند و تمام مراکز درمانی آماده پذیرش واکسیناسیون مراجعه‌کنندگان در استان سمنان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با بیان اینکه ابتلا به زیر سویه جدید کرونا شامل علایم عمومی است، خاطرنشان کرد: بدن‌درد، سردرد، سرفه و تاری دید از علائم شایع بوده و علائم دستگاه تنفسی تحتانی در این زیر سویه کمتر مشاهده شده است.

قدس با اشاره به اینکه نیازی به مراجعه مجزا برای انجام تست کرونا وجود ندارد، بیان کرد: در زنجیره خدمت کرونا خدماتی ازجمله غربالگری، ویزیت سرپایی، بستری و گرفتن تست کرونا طبق شیوه‌نامه‌ها انجام می‌شود.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 950826

مهمترین اخبار ایران و جهان: