نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 13:31

وزیر صهیونیست به دنبال تخریب روستای فلسطینی

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از نخست وزیر این رژیم خواست، درخصوص تخلیه و تخریب منطقه روستایی «خان الاحمر» در شرق قدس اشغالی با هدف یهودی سازی کامل قدس اشغالی اقدام کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تنسیم، «ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم خواست، نسبت به تخلیه و تخریب منطقه روستایی «خان الاحمر» در شرق قدس اشغالی اقدام کند.

در راستای این درخواست، شورای ملی فلسطینی ضمن دادن هشدار، پیاده سازی این اقدام از سوی کابینه رژیم صهیونیستی را نکبتی جدید برای فلسطینی‌ها توصیف کرد.

«الجزیره» نوشت: رسانه های صهیونیستی خاطر نشان کردند که بن گویر در نشست هفتگی کابینه این رژیم که روز یکشنبه برگزار شد، به آنچه آن را ساخت و ساز غیرقانونی فلسطینی‌ها در 5 نقطه از مناطق ج نامیده بود، اشاره داشت و خواستار تخلیه این نقاط در پاسخ به تخلیه ساخت و سازهایی شد که شهرک نشینان انجام داده  و جمعه گذشته مجبور به ترک و تخلیه آنها شده بودند.

در این ارتباط بنیامین نتانیاهو گفت که سرویس‌های امنیتی این رژیم از ابتدای ژانویه سال جاری 38 بنای غیرقانونی ساخته شده به دست فلسطینی‌ها در کرانه باختری را تخریب کرده‌اند.

نتانیاهو در توئیتی افزوده بود: «وضعیت دیگر مثل سابق نیست که طی آن فلسطینی‌ها تلاش کنند، با ساخت و ساز غیرقانونی در کرانه باختری یک واقعیت رخ داده را تحمیل کنند».

قرار است، امروز دوشنبه، شماری از اعضای حزب صهیونیستی «لیکود» در اقدامی با هدف فشار بر کابینه نتانیاهو جهت تخریب منطقه خان الاحمر، در شرق قدس اشغالی و آواره کردن ساکنان آن، بازدیدی از حومه این منطقه ترتیب دهند.

در مقابل، هیئت مقاومت در برابر دیوار حائل و شهرک سازی صهیونیستی با همکاری استانداری قدس خواستار برگزاری تجمعی اعتراض آمیز هم زمان با بازدید اعضای حزب لیکود از منطقه خان الاحمر و تاکید بر مقابله با تصمیم تخریب این منطقه شد.

هشدارهای فلسطینی

از سوی دیگر، وزارت خارجه فلسطین خواستار اتخاذ موضع قاطع بین المللی، آمریکایی و اروپایی و اعمال فشار بر رئیس کابینه رژیم صهیونیستی جهت متوقف کردن طرح تخریب روستای «خان الاحمر» در شرق قدس اشغالی شد.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای نسبت به فراخوان های شماری از اعضای کنست و شهرک نشینان جهت یورش به خان الاحمر و تعرض به شهروندان و ساکنین این منطقه شد.

این بیانیه خاطرنشان می کند که در این زمینه طرحی استعماری وجود دارد که هدف آن پیاده سازی طرح های شهرک نشینی صهیونیستی گسترده در منطقه‌ای مابین قدس و بحر المیت است.

بیانیه مذکور توضیح می دهد که هدف این طرح جدا سازی کامل قدس از محیط فلسطینی آن و احاطه کردن بیش از پیش آن با شهرک‌های بزرگ صهیونیست نشین است.

«نکبت جدید»

در این راستا، «روحی فتوح»، رئیس مجلس ملی فلسطینی نسبت به وقوع نکبت فلسطینی جدیدی (اشاره به اشغال فلسطین از سوی صهیونیست‌ها) در صورت اقدام کابینه رژیم صهیونیستی به اجرای طرح تسلط بر منطقه خان الاحمر هشدار داد.

فتوح با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد که هدف از تخلیه خان الاحمر و مناطق روستایی اطراف آن و بیرون راندن فلسطینی ها از آن، پیاده سازی طرح قدس بزرگ است که رژیم صهیونیستی مدتی است، تحت عنوان « E1» برای آن برنامه ریزی می‌کند و پیاده سازی آن با تسلط بر اراضی فلسطینی قرار گرفته بین شرق قدس و بحر المیت امکان پذیر است و هدف از آن خالی کرده منطقه از وجود و حضور فلسطینی‌هاست.

ساکنان این منطقه منتظر تصمیم نهایی مقامات رژیم اشغالگر هستند که انتظار می رود، در پاسخ به در خواست سازمان افراطی صهیونیستی «رگاویم» که به دنبال تخلیه سرزمین فلسطین از فلسطینیان است، اوایل ماه فوریه آینده آن‌ها را وادار به تخلیه خانه‌های خود و آواره کنند.

در ماه مارس سال 2010 میلادی اولین تصمیم سازمان موسوم به «اداره مدنی اسرائیل» در زمینه تخریب تمام سازه‌ها و بناهای موجود در خان الاحمر صادر شد، در طول سال‌های گذشته ساکنین این منطقه با مراجعه به دادگاه‌های تجدید نظر صهیونیستی حکم تعویق تخریب این منطقه را دریافت می‌کردند تا اینکه در ماه مه 2018 دادگاه عالی رژیم صهیونیستی تصمیم اداره مدنی و نظامی اسرائیل در زمینه تخریب منطقه خان الاحمر و بیرون راندن ساکنین آن را تایید کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 994726

مهمترین اخبار ایران و جهان: