نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 22:38

افتتاح نخستین جشنواره بین‌المللی ساحل‌نشینان کشور در چابهار

نخستین جشنواره بین‌المللی گردشگری، ورزشی و فرهنگی ساحل‌نشینان کشور در چابهار آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، نخستین جشنواره بین‌المللی گردشگری، ورزشی و فرهنگی ساحل‌نشینان کشور با حضور هفت استان گیلان، مازندران، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان و گلستان در چابهار آغاز به کار کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان یکی از پنج مقصد مهم گردشگری کشور و به ویژه در حوزه استان‌های ساحلی بوده و همیشه مورد توجه توریست‌های داخلی و خارجی قرار داشته است.

علیرضا جلال‌زایی افزود: نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی و گردشگری چابهار برپا شده تا استان‌های شرکت کننده بتوانند آداب و رسوم، آیین‌ها، طبخ غذاهای محلی و بومی، صنایع دستی و داشته‌های گردشگری را بیشتر به مردم ایران معرفی کنند.

وی ادامه داد: در این جشنواره گردشگران زیادی حضور پیدا خواهند کرد و بسته‌های سرمایه‌گذاری را نیز ارائه می‌کنیم و آژانس‌های گردشگری نیز در 10 استان فعالیت و می‌توانند این ظرفیت‌ها را فعال کنند و موجب اشتغال و توسعه شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: این جشنواره در سایر نقاط ساحلی ایران برگزار می‌شود و در آنجا ظرفیت‌های استان و چابهار را معرفی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 986526

مهمترین اخبار ایران و جهان: